Problem: 3G & PIN-Kod

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av jesperb-, 16 sept 2011.

1. jesperb-

jesperb- Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej allesammans! Har sedan jag fått min telefon haft den rootad av det enkla själet; frysa onödiga appar. Jag har inte använt "rootet" till något annat, så som olika flash osv då jag inte förstår mig på det.

Iförrgår upplevde jag att min telefon började arbeta konstigt och oerhört långsamt förhållandevis så jag drog till med en systemåterställning. När jag sedan skulle slå in pinkoden (efter systemåterställningen) så hängde sig hela moblien, detta fortsatte flertal gånger tills jag tillslut väntade på mobilen att ladda i ungefär 5min så att den kom in i startmenyn.

Väl inne i mobilen märker jag att 3gn inte fungerar, väldigt märkligt, jag började undra om rootet hade någonting att göra med det så jag försökte få bort rootet med factory reset samt root explorer men inte fan gick det. Har rootat igenom: https://swedroid.se/forum/43744-guide-roota-din-sgs2.html och har gjort det jag har kunnat för att få bort root men får inte bort det.

PIN-kods problemet har börjat avta lite men det finns fortfarande kvar. Dock fungerar 3gn inte alls, wifin fungerar utmärkt konstigt nog.

Någon som vet problemet? Kan man lämna in den hos 3 trots root? Hoppas ni kan hjälpa mig swedroiders :ehm:

EDIT: Glömde nämna att "com.android.phone has stopped unexpectedly" kommer upp jämnt och ständigt

2. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

roota om den eller flasha den,