3G Watchdog - Fundering ang WiFi?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Spuute, 23 jan 2010.

  1. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tankade 3G Watchdog för att hålla koll på hur mycket data jag gör av med, då jag har tele2s mediumpaket med 1gb sen sänker dom hastigheten. Körde igång de imorse, och är inkopplat på WiFi här hemma, men ändå har det gått 89,3kb och jag har sett att den ökar lite då å då. Vad kan det tänkas bero på? Jag är ju som sagt uppkopplad på trådlöst nu, men ändå går det datatrafik?
     
  2. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Som standard så kopplas wifi ner när telefonen går ner i strömsparläge (när skärmen är släckt). Så när den då i bakgrunden syncar mot google, facebook och allt annat du har igång så använder den 3g om jag förstått saken rätt.
     
  3. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jaha, men de förklarar ju saken. Finns det ingen app som gör att wifi alltid är igång, även när skärmen är släckt?
     
  4. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Finns i inställningarna. På min Hero finns det under: Settings -> Wireless controls -> Wi-Fi settings -> menu -> Advanced -> Wi-Fi sleep policy. Vet inte om det är samma på Magic.

    Drar en hel del batteri med wi-fi så jag skulle väl inte rekommendera att sätta den på Never. Jag har den på Never when plugged in så att jag kan synka mina Spotify playlists över wi-fi medans den laddar.
     
  5. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tog Never nu, få se hur mycket ström den äter, jag brukar ladda mobilen varje kväll när jag lägger mig, så om den klarar från morgon till kväll så är det ju grönt. Jag gillar att alltid ha den uppkopplad, även hemma, så den syncar mail till mobilen direkt dom kommer till min inkorg. Så slipper man kolla den inkorgen i onödan osv.

    Tänkte på det, hur funkar offline playlists? Dom spelar på fast man är offline alltså? Bara göra en lista i datorn å synca över wifi, så äre grönt å pumpa på musik sen utan att de drar någon datakostnad?
     
  6. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Okej. :) Du får väl skriva om hur det går.

    Man väljer i mobil klienten vilka playlists man vill ha tillgängligt offline. Sen laddas låterna ner när man är uppkopplad med wi-fi. Tror man kan max ha 3333 låtar nerladdade. Sen drar det i princip ingen data att lyssna på de playlistarna. Man kan också välja att sätta Spotify i ett offline läge så den inte använder datatrafik alls, men man måste vara online typ en gång i månaden så att de kan kolla att man betalt fortfarande och för att ladda upp lyssningsstatistik.