Problem: 3Mobilsurfen funkar inte..

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av trx182, 12 okt 2012.

  1. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Tjo,

    förra månaden streamade jag loss ordentligt på jobbet och gjorde av med all mobilsurf. Detta är nu återställt. När jag loggar in på Tre ser jag att jag har 0,5Gb trafik kvar. Jag kör med 3Mobilsurf Bas.

    Men när jag försöker surfa kommer den där äckliga lilla sidan fram: "Du har fortfarande data kvar som du får använda utan kostnad den här månaden. Du kan därför surfa vidare som vanligt".

    För det första är det ju återställt, och för det andra får jag ingen kontakt med internet överhuvudtaget.

    Mina APN stämmer, jag har kollat med Swedroids Wiki. Jag kör med senaste ViperS och har inga andra moddar eller ändringar i mobilen.

    Några tips? :)
     
  2. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    har du ringt 3?

    testat rensa cashe i din browser?
     
  3. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Efter en massa fipplande, läsande och felsökning ringde jag supporten. Det hade blivit något fel då spärren slagits på, när man övertrasserar sin surfpott begränsas hastigheten, dessvärre blev min hastighet 0 och det ändrades inte tillbaka när en ny cykel började.

    Ville veta mer bakom det tekniska kring detta men supporten ville ta nästa samtal.. :-) nåja, jag lärde mig iaf lite nytt under tiden. Men nästa gång ringer jag supporten direkt.

    Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.