Diskussion: 4.04 rullas ut

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Snö, 28 mar 2012.

1. Nervsjuk

Nervsjuk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Gjorde XDA-tricket ett par gånger igår, och även imorse, men det hände ingenting.
    Men provade nu på lunchen och TADA! Android 4.04 finns att ladda ned.
    Så ni som inte har fått uppdateringen, prova tricket.

Har köpt min hos Tre och gjort om den till yakju skall jag tillägga.

Kanske redan har nämts, men jag ser nu att en ny meny har dykt upp i inställningar: Dockning

2. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Såg den också. Kanske dockan är på G nu då ? :)

3. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Skrivbordsdockan verkar ha släppts men frågade igår på samsung sveriges facebooksida när bildockan skulle komma ut och de verkade som vanligt inte ha någon koll alls men sa att den skulle komma till Sverige under tidig sommar (Maj/Juni).

Det är ju helt sjukt att det ska ta så här lång tid att släppa tillbehör till en telefon, speciellt när det var ett försäljningsargument i presentationen av telefonen.

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

word. galaxy nexus var den telefon som slutligen fick mig att överge android.
    less på mecket och alla brutna löften. sålde skälen genom att testa WP och är helt frälst vilket känns sjukt jobbigt :D

5. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Håller med men kommer nog inte sträcka mig så långt att överge android och Nexus. Jag gillar min Galaxy Nexus mycket och kommer ha kvar den tills nästa kommer förmodligen men Google och Samsung har skött releasen och allt omkring enormt dåligt.
    Inte för att jag spelar alls mycket men bara saken att det tog över 4 månader att fixa multi-touch buggen som gjorde det omöjligt att spela väldigt många spel.
    Och sen igen att det ska ta ett halvår för tillbehören att komma ut när de använde dem som ett försäljningsargument.

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag hade sneglat en del på lumia 800 och tänkte att vfan... kan väl lika gärna testa ananrs får man ju aldrig veta om det är bra eller inte och jag blev faktiskt enormt positivt överaskad. Vissa saker saknar man såklart med friheten i android men ingentin som överväger den enorma stabilitet och ultraresponsiva enheten som lumia 800 är. Den är bättre på precis allt förutom spel och det är jag inte sådär intresserad av. "Bättre" är ju såklart öppet för diskussion men bättre för mig iaf ;) jag börjar bli för gammal för att uppskatta allt jävla meck hela tiden. Efter 14 år som unixadmin vill man bara att skiten ska fungera och det gör den nu ;)

7. caveman

caveman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Efter att testat xda tricket typ 10 ggr har jag nu fått att det finns en uppdatering :D

8. Santy_8

Santy_8 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är det någon som vet om XDA tricket fungerar på en svensksåld nexus s? Har själv en galaxy nexus men flickvännen har en nexus s som fortfarande kör 2.3.6...

9. pyttemjuk

pyttemjuk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det skadar inte att prova!

10. Santy_8

Santy_8 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har gjort det x antal gånger nu utan resultat.

11. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Funkar inte på min jänkesålda (första release) S medelst 4.0.3 att få 4.0.4 heller =/

12. eXeem

eXeem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    jag provade tricket som beskrivs på xda typ 20 ggr utan resultat. hade då bara ca 30% på batteriet. sen laddade jag den lite och medans telefonen var i laddaren provade jag igen YES!! på första försöket :)

kan de ha nånting med laddningen att göra? eller så hade jag bara tur.. ni andra kan ju prova iallafall :)

13. antono5

antono5 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enligt Samsungs FB sida så är det Google som rullar ut 4.0.4 även till yakjuxw.. Är detta bara bogus eller vad tror ni?

14. limpandahlbom

limpandahlbom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har kört 4.04 nu i några dagar och upplever det som om att batteriet håller längre samt startar kameran mycket snabbareifrån låsskärmen:-)

Sent from my LT26i using Tapatalk

15. link4n

link4n Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är det någon här som sitter med en SGN köpt från NetCom i Norge och fått 4.04 ännu eller som vet om de ens kommer att godkänna uppdateringen överhuvudtaget?

Har "yakjuxw".

16. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Att uppdateringen inte kommer behöver du knappast oroa dig för. Kruxet är snarare att det är Samsung och inte Google som tillhandahåller uppdateringarna för yakjuxw, så du får snällt vänta på att Samsung får tummen ur och skickar ut uppdateringen. Alternativet är att du gör om din yakjuxw till yakju, en ren Google-build vill säga. Fördelarna är att OTA-uppdateringar når din mobil snabbare (de slipper gå omvägen via Samsung) samt att du när som helst kan uppdatera till nya Androidversioner manuellt så fort de finns att tillgå på nätet.

17. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Vad är det som skiljer yakju och yakjuxw? Svenska menyer ochordlista?

18. Droid_308

Droid_308 Guest

Jag köpte min GN från Telenor. Vad har jag för modell? yakuwkz, yakkahakka, yubulozzo, yakju? Har inte gjort ett smack med den. Ingen upplåst boatloader eller rotad eller allt fad fasen alla kallar det. :P

Kommer det fungera för mig om jag gör som det står på XDA?

19. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Enligt den infon som Samsung och Google lämnat så är det Google som rullar ut uppdateringar men för alla som inte är yakju så är det lokala operatörer eller Samsung som ska "kvalitetssäkra" och eventuellt göra vissa anpassningar för lokala operatörer först och det är därför som det tar längre tid för de enheterna.

Dock är det ingen som har kunnat säga vad det är för anpassningar och ändringar eller om det ens har gjorts några och det är inger som tyder på att yakju på något sätt skulle fungera sämre i Sverige än yakjuxw det var därför jag ändrade min.

Do har med stor sannolikhet yakjuxw då och det kommer inte fungera med det som står på xda utan du får vänta tills uppdateringen har släppts till yakjuxw eller göra om telefonen till yakju.

Ingenting alls. I alla fall ingenting som någon kunnat påvisa, eventuellt är det någon form av anpassning till lokala operatörer i norden men yakju funkerar utan problem så kan inte se vad det skulle vara.

Last edited: 4 apr 2012
  20. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Finns svenska operatörsinställningar inlagda även i yakju, så att allt fungerar utan att man behöver ställa in något (APN, osv) själv? Annars är det väl det som är skillnaden.