Det här är inte som ett direkt svar på din kommentar, vandahl9. Det började som det, men sen märkte jag att jag hade lite fler åsikter på ett ämne som du petar lite på, och då blev jag skrivar-ambitiös.
Jag tycker ändå dagsläget är sju resor bättre än uppdateringsfronten varit på många av de telefoner som gjordes innan smartphones verkligen blev populärt (kan en W960i kallas för smartphone?).
Jag försvarar inte ofullständiga och röriga svar, som det verkar vara i yakjuxw/yakju-fallet när andra tagit kontakt med Samsung rörande uppdateringar, men däremot tycker jag det är fasen så mycket bättre uppdateringar med fler nyheter varje gång det dyker upp något.
Det finns ju fortfarande alternativet att låta ens telefon behålla den ROM som den levererades med. Vill man ha det senaste så-tidigt-det-bara-är-möjligt och försöka göra det mesta möjliga för att nå dit kan det ibland krävas att man får hoppa genom lite bökiga hinderbanor, men tycker man det är värt det så brukar man se till att det blir av.
Man får väl också komma ihåg att Nexus-modellerna är de som oftast får de här updateringarna en bra bit innan andra modeller. Och det med orörd leverans-ROM.
(Det blev lite av en annan diskussion med det här svaret, men jag tyckte att det var lite dags för mig att lufta mina åsikter. Om någon tycker att jag är uppåt väggarna här får ni mer än gärna sätta mig på plats. Jag har haft fel många gånger förr.

)
Click to expand...