Diskussion: 4.04 rullas ut

Discussion in 'Galaxy Nexus - Allmänt' started by Snö, Mar 28, 2012.

1. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    4.0.2 har en del buggar som är fixade i 4.0.4. En del är bara av den lätt irriterande varianten (som att det hackar till när man går till en ny sida i app drawern efter att man precis har öppnat den), medan andra är mer allvarliga (multitouch slutar fungera korrekt efter ett tag i vissa appar, vilket gör många spel mer eller mindre ospelbara).

Sen startar telefonen mycket snabbare på 4.0.4 (den färgglada boot-animationen visas inte ens hälften så länge innan telefonen är igång), plus lite andra förbättringar som att skärmrotation inte är lika segt längre, recent-listan öppnas snabbare, osv.

Visst, telefonen fungerar "bra" med 4.0.2, men mycket bättre med 4.0.4. Det är riktigt svagt av Samsung (och Google, som absolut ska ha en del av skulden) att inte ha fått ut uppdateringen för yakjuxw än. För "vanliga" människor som har köpt en Nexus men inte hänger på forum som detta eller XDA är det definitivt inte "bara att slänga in yakju", utan dessa människor sitter med en sämre telefon än de borde ha pga Samsungs inkompetens.

Last edited: Jun 26, 2012
  2. Fredrik88

Fredrik88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag skickade ett mail till samsung igår och påpekade detta. Jag tycker det är riktigt lågt att de inte skickar ut uppdateringen. Dessutom tycker jag att swedroid bör ta upp detta som ett problem så att samsung får lite negativ publicitet. Samsung verkar ju lyssna på swedroid och ta testpiloter osv härifrån.

3. carnaval

carnaval Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag måste faktiskt hålla med dom som gnäller.
    Jag köpte min GN till stor del just för att jag skulle få uppdateringarna först.
    När man haft telefonen ett tag och anpassat den som man vill ha den är man inget sugen på att börja om från början. Hur enkelt det än må vara att göra om till yakju.

Hade jag vetat om denna soppa innan jag fick telefonen så hade jag såklart gjort om den på en gång.

Så nä någon mer Samsung blir det inte för mig. Och antagligen inte någon mer Nexus eftersom upplevelsen är mer negativ än positiv.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Pelleponken and Fredrik88 like this.
  4. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    För expertanvändarna (dvs riktat främst åt utvecklare) så finns en backupfunktion inbyggd i adb. Tips: prova att restore fungerar, jag råkade nämligen ut för att backupfilen inte fungerade när jag behövde den.

5. Fredrik88

MINA ENHETER

Jag har också mycket svårt att tänka mig en samsung igen. Däremot har jag fått ett helt annat intryck av acer och om det är dom som tillverkar nexusplattan slår jag nog till där. Där förväntar jag mig att uppdateringarna inte dröjer så som det har gjort med samsung.

6. RoadHazard

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Ryktas det inte vara Asus som gör den?

7. jocke0000

jocke0000 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan ändå hålla med många här att det är för jävligt att de inte släppt den än. Har själv uppdaterat min lur... Men kommer aldrig köpa en Samsung mobil eller tab igen. De skiter totalt i sina gamla produkter. Har även en tab 10.1 som alltid stulat. Är de inta lagg så krachar web läsaren. Och denna skall få 4.0 snart, haha undra hur många nya buggar de laggt till.
    Gick o köpte mig en iPad istället o hel nöjd, nu kan man ju surfa iallafall. Trodde aldrig jag skulle gå så långt!
    Tycker det var en smart ide som någon skerav att Swedroid skulle ta upp det. Då blir de nog fart...

Droid79 likes this.
  8. Fredrik88

MINA ENHETER

fel av mig, tar alltid fel på de två :)

9. rickards

rickards Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag håller med om att det är skitdåligt av Samsung, men min lur funkade helt utan buggar med både 4.02 och 4.04 vad jag märkte. Kör AOKP nu och den funkar ännu bättre. Jag förstår bara inte hur så många orkar vara så upprörda över något som är så enkelt att åtgärda själv. Nexusen är en grym telefon som går att göra bättre med en bra ROM, skit i Samsung och ta saken i egna händer. Ni sitter med en riktigt bra telefon även utan den senaste uppdateringen.

Brask likes this.
  10. vandahl9

vandahl9 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop / 3
    Telefon:
    Pixel 9a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop / 3
    Telefon:
    Pixel 9a
    Bra skrivet!

Hur fixar man in AOKP på enklast möjliga vis?

11. rickards

MINA ENHETER

Galaxy Nexus Toolkit gör det enkelt för dig, sen får du googla lite.

12. Pelleponken

Pelleponken Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Skitdåligt skrivet, rent ut sagt. Lika dåligt som GN. Varför ska jag som konsument behöva lösa problem som Google/Samsung skapat? Jag är fruktansvärt tveksam till om det kommer bli nån mer produkt från Samsung (tittar just nu på surfplatta, men det kommer inte bli nån Samsung just pga detta) och jag är inte helt övertygad om att jag kommer ge Google förnyat förtroende. Det spelar ingen roll hur enkelt det är att åtgärda det själv, det är inte det saken handlar om. Det handlar om att jag har betalt för en produkt som inte uppfyller det som tillverkaren lovade.
    "En riktigt bra telefon även utan den senaste uppdateringen"? Hmm... Är det en riktigt bra telefon när den inte klarar att hålla dataanslutningen? Är det en riktigt bra telefon när den kopplar ner mitt i samtalen och sedan låser sig på samtalsskärmen så att det inte går att ringa upp igen (och det tutar upptaget när den andre försöker ringa tillbaks)? Är det en riktigt bra telefon när den startar om sig lite som den känner för?

Sluggo and neddie like this.
  13. Pelleponken

Pelleponken Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vart skickade du mailet? Har du fått svar?
    Jag kollade LinkedIn och hittade Thomas Anderfelt, Vice President, Head of CS and Communications at Samsung Electronics Nordics AB. Varför skickar inte alla som är missnöjda med sin GN ett mail till [email protected] och påpekar detta? Jag formulerar gärna en text och lägger upp här som dom som vill kan klistra in och skicka till Thomas.

14. rickards

MINA ENHETER

Jaha du, är din telefon så dålig som du påstår föreslår jag att du reklamerar den och köper en annan. Min var buggfri direkt ur kartongen. Lämnar nu diskussionen och fortsätter vara nöjd med min grymt bra telefon :-)

Brask likes this.
  15. carnaval

carnaval Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är på!

16. Fredrik88

MINA ENHETER

Jag skickade mailet till deras support. Fick ett väldigt dåligt svar. Att dom inte visste varför det dröjer. Vem ska veta om inte dom vet? Tror inte Dell kan svara på det, inte heller Ica på hörnet. Så besviken... Jag är lätt på att skriva till honom och skriva under med swedroids forummedlemmar. Early adopters

17. Droid79

Droid79 Guest

Gör det!

Jag ska då iallafall klaga. Det skadar ju inte att göra det i vilket fall. Det hjälper ju som bekant inte att man sitter förslappad bakom tangentbordet och beklagar sig. Tror chansen är liten att någon högt anställd från Samsung ens är medveten om att det finns ägare som känner sig förda bakom ljuset, ta tag i saken istället för guds skull!

Dessutom kanske det vore en idé och ge ett dåligt omdöme på Prisjakt och Pricerunner så de ägare som inte är så insatta och följer denna tråd får upp ögonen och tänker sig en eller två gånger i framtiden när de är i köpetankar av en Samsung telefon och ej är garanterade den senaste mjukvaran.

Ju fler som klagar desto bättre. Samsung skärp er!

Last edited by a moderator: Jun 27, 2012
  18. WaspWorld

WaspWorld Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu börjar detta urarta sig till något väldigt löjligt. Massmail till någon ansvarig? Massmail till support? Allvarligt....

När skall ni förstå att det är Google som bestämmer? Gör som de flesta och skaffa uppdateringen ändå.

Brask likes this.
  19. RoadHazard

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Är det Google som bestämmer att yakjuxw-telefoner ska sitta fast på en version med ett par betydande buggar (och en del mindre allvarliga) trots att uppdateringen som fixar dem har varit färdig och släppt till telefonen sedan länge? Låter väldigt underligt.

20. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Samsungs support har ju ganska konsekvent hävdat att det är Samsungs kvalitets kontroll som håller tillbaka uppdateringen.