Diskussion: 4G strular trots uppdatering och fabriksåterställning

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av AgathonSax, 11 apr 2012.

1. Jennyblom

Jennyblom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Eh, jaha, vad e de som händer då när man väljer bort LTE ? he he

2. Jennyblom

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Rätt knasigt oxå när man väntar viktiga samtal o samtalen bara bryts, ska ringa tele 2 på måndag o höra, detta e ju inte acceptabelt :mad:

3. Jennyblom

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har fått svar från samsung att det ska komma en ny uppdatering i början på juni och då ska detta med avbrytna samtal vara åtgärdat och 4g ska fungera felfritt, bara hoppas på att det stämmer :)

4. guybrush

guybrush Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ursäkta min skepsism, men vem/var/när har delat med sig av den informationen?

Och det är inte dig jag ifrågasätter här, kan ju vara värt att poängtera. Jag har bara börjat få intrycket av att det där med support och full koll på läget inte verkar vara Samsungs starka sida.

Det enda officiella jag sett är 4.0 Q3 på facebook, samt allehanda "Har du testat att fabriksåterställa den? Glöm inte att ta backup. Ha en trevlig dag! :)" och "ICS kommer under Q3 till Galaxy S2 LTE :)" på deras wall. Men skulle de släppa en buggfix till 2.3 under tiden så är det ju bara att tacka och ta emot..

Vaddå, jag bitter? ;-)

5. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

samsung sverige har noll koll på viss av deras produkter... de har sämre än noll koll på sgs2 lte

Skickat från min LG-P936 via Tapatalk 2

6. Jennyblom

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag ville bara informera om det till alla här, det var ingenting mot dig :ehm:

Här är information om att den släpps i korea så förhoppningsvis kommer vi oxå få den så småningom
    http://www.androidauthority.com/sam...updated-to-ice-cream-sandwich-in-korea-85797/

Last edited: 30 maj 2012
  7. Jennyblom

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Okej men då ljög dom väl för mig :cry:

8. Hasse

Hasse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52
    Har fått problem med att ringa en polare som har en S2lte med Tele2, jag har själv en HOX med 3-abb.

En signal går fram, och sedan kopplas samtalet ned.

Konstigt nog så bryts samtalet inte ned när han "inte kan nås" och jag kommer till tfn-svararen. Han pratar då själv i telefon antar jag.

När han ringer mig så bryts inte samtalet...

Har provat att ringa annan person som har tele2 och kommer fram.

Har ni ägare av S2lte någon förklaring till vad det kan vara för fel? Lösning?

9. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

jag har bara haft strul med lte chippet aktivt på sgs2 lte! äger just en lg p936 där det är exakt likadan lte chip och funkar hur bra som helst. vågar nog påstå att det e mjukvarubuggar/fel på sgs2 lte! så vitt jag vet/läst när jag har undersökt lite så kmr ics fixa strulet med lte chippet eller möjligen en ny uppdatering på befientliga! sgs2 lte senaste uppdatering är från mars och och jävligt dåligt med buggfixar på en sån dyr telefon!

samsung har för många telefoner ute för att hinna med att uppdatera alla telefoner i tid... de borde ta 2012 o se över sina lanseringsplaner och släppt t.ex galaxy s3 MED lte direkt i europa/norden så skulle deras nya flaggskäp ha hur bra support som helst...

Skickat från min LG-P936 via Tapatalk 2

10. Jennyblom

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ja man kan ju hoppas att dom tar de i beräkningen vid en ny uppdatering eller att dom bytar ut chippet i så fall.

11. Hasse

Hasse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52
    Ursäkta om jag oroat er i onödan, det visade sig att min vän omedvetet råkat aktivera någon "svartlistning" av mig i sina kontakter...

Nu korrigerat och allt fungerar igen.

12. Dark man

Dark man Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var inne på samsung sverige och skrev av mig lite idag.Var ju väntat att inlägget skulle raderas,men va fan säkert någon som han läsa det:)

Har ägt en galaxy s2 lte lur, slängde den i väggen idag. Hur fan kan man släppa en sådan skit telefon på marknaden.
    5-7 timmar på batteriet. Samsung ni kan hämta skiten i Malmö.

Svar: Samsung Sverige Hej Anders! Lite lång väg till Malmö, tyvärr. Men jag rekommenderar dig att antingen utföra en första hjälpen i form av fabriksåterställning (kom ihåg backup) eller så ringer du oss på 0771-SAMSUNG (0771-726 78 64) så hjälper vi dig! //Sarah
    för 7 timmar sedan ·

Mitt svar: Anders Jönsson jag kan sponsra er med skyffel o kvast så ni kan hämta skiten.
    för 5 timmar sedan via mobilen · Gilla · 1

Var så djävla trött på luren så jag skickade den i väggen i Malmö när telefone var död efter 5 timmar. Så nu behöver jag hjälp och hitta en bra fungerande android lur med bra passningstid.

13. Dark man

Dark man Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sorry la den i fel tråd, men jag hade även samma problem som ni. Djävla skit telefone,den borde aldrig ha kommet ut på marknaden.

mm de är inte första gången man blev rövknullad av samsung.....

14. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Nej, de borde dom inte ha gjort! För då hade jag velat ha en annan telefon än den jag har nu efter så kort tids användande xD

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

15. Jennyblom

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vill oxå ha en ny telefon ! Efter så lite användande på en helt ny lur som strular så e ju inte okej. :(

16. johaseo

johaseo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nejdå. Min S II LTE har fungerat klockrent från dag ett både att ringa och surfa i 4G. Bor dock i Stockholm och fick ett nytt special SIM-kort att stoppa i telefonen dagen efter att jag köpt den. Byter man inte ut sitt gamla SIM kort till ett 4G SIM kort DÅ får man problem .... annars inte