Problem: 4K-symbol visas ej

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Cygnus, 6 jun 2017.

  1. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Kör med Chromecast Ultra och har allting korrekt anslutet med kabel till CCn 100mb fiber osv. Har även en 4k tv med stickan insatt i rätt hdmi-port etc. Mitt problem är att tex Youtube alltid strömmas som HD eller det är i alla fall vad som står när jag drar igång ett klipp som ändå skallen vara 4k. Det skumma är att det nödvändigt så för några månader sen och sen har det fortsatt. När jag är på chromecastporten och trycker på info så visar tvn att upplösningen är 3840x2160 men det innebär väl inte per automatik att allting är i 4k för det? Så mitt grundproblem är att youtube inte längre indikerar att det är 4k och jag vet inte hur annars jag kan veta om det är det? Någon med liknande problem?
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Har du testat CC:a youtube från flera källor, dvs telefon,surfplatta, dator? Vilken telefon/surfplatta? Chrome webbläsare på datorn?
    YT appen har ibland haft problem med identifiering/inställning av uppspelningskvalite framförallt på vissa udda enheter, Tex Oneplus 3 drogs med detta problem bra länge när den luren kom innan det löstes.

    Har du testat ändra kvalitén manuellt efter du startat uppspelningen? Alltså i YT appen via dom tre prickarna uppe till höger>Kvalite?
     
  3. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER


    Det går väl inte att manuellt ändra kvalitet via appen när man castar? Den möjligheten har i alla fall inte jag? Chromecast väljer väl själv kvalitet?