[4x strategi] Rising Empires har släppts på Google Play!

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Netherlords, 24 sept 2013.

  1. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har tidigare skrivit lite om utvecklingen av Rising Empires här på forumet. Nu har vi lanserat fullversionen av spelet på Google Play. Spelet finns i två versioner: gratisversionen Rising Empires och Rising Empires Premium som innehåller extra material. I premiumversionen finns ytterligare två spelbara raser; de insektslika krant och de mångsidiga dvärgarna.

    Rising Empires Premium är ett nytt klassiskt 4x strategispel i fantasymiljö med sex spelbara raser. Alla raser har unika egenskaper och spelplanen består av två nivåer, Surface och Netherworld. Ett komplext system för att skapa egna trupptyper gör att varje rike kan designa sina egna och använda dem i kampen om världen. Fyra neutrala fraktioner kämpar också för överlevnad bland de större rikena.

    Under de sista månaderna av spelets utveckling har det funnits tillgängligt i ett öppet betatest. Speltestarna har överlag varit positiva. Vid dags datum är betaversionen installerad på 1716 plattformar (mobiler/läsplattor) och har laddats ned totalt 5060 gånger. Flera spelare har jämfört Rising Empires med klassiker som Civilization och Total War. En spelare skriver: ”Exactly the type of game I’ve been hoping for.” Medelbetyget är 3,9.

    På vår blogg, Words from the Netherlords, finns flera guider som förklarar spelmekaniken lite mer i detalj. Vi hoppas verkligen att ni kommer att gilla Rising Empires!
     

    Bifogade filer:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Filstorlek:
      80,4 KB
      Visningar:
      135
    • 04.jpg
      04.jpg
      Filstorlek:
      29,5 KB
      Visningar:
      132
    • 05.jpg
      05.jpg
      Filstorlek:
      29,2 KB
      Visningar:
      136
  2. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Ser ut som ett spel från 93, vad är nyheten?

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  3. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    När du växer upp kommer du också att uppskatta gamla spel och retrospel. :)

    Sent from my SGP321 using Tapatalk 4
     
  4. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är ett av de mer komplexa och avancerade strategispelen till Android. Det har ett par unika funktioner:
    * Spelet spelas på två nivåer, Surface och Netherworld, samtidigt.
    * Ett för fantasyspel unikt system för att designa sina egna trupptyper.
    * Ett avancerat stridssystem för att använda sin egna trupptyper.
    * 6 olika spelbara raser med egna unika egenskaper.
    ... med mera.

    Det går ju inte att säga att det finns många fler 4x-strategispel till Android. :)
     
  5. Lignos

    Lignos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    ska prova! ser intressant ut!
     
    Netherlords gillar detta.
  6. Zebo

    Zebo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köpte det nyss ska läsa på lite hur man spelar spelet verkar intressant lätt värt 25:-,någon möjlighet att ni sätter hörntänderna i ett annat gammalt retrospel som heter warlords
    det fans till pc 1998-2002 eller nått sånt?.
     
    Netherlords gillar detta.
  7. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack! Jag tror att du kommer gilla Rising Empires. Hardcore Droid skrev en snutt om Rising Empires i sitt senaste nyhetssammandrag. Det skall bli jättespännande att läsa deras recension när den kommer nu i veckan. De skriver ju "give ... Rising Empires the highest score for any game we have ever reviewed".

    Warlords lade jag ned ganska många timmar på. Riktigt skojigt. :)
     
  8. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den första recensionen av Rising Empires publicerades igår av webb-tidningen Hardcore Droid. De ger spelet 4.8 av maximala 5 i betyg. ‘The amount of depth and detail surpasses many PC strategy games and is startling on a mobile device.’ Recensionen går igenom spelmekaniken i Rising Empires på djupet och avslutar med ‘You’ll be hard pressed to find a mobile game that tackles the subgenre with greater success.’.

    Hela intervjun kan läsas här: http://www.hardcoredroid.com/rising-empires-review/
     
  9. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu har vi julrea på Rising Empires Premium och har sänkt priset från 25kr till 15kr. Så är ni intresserade av ett bra 4X strategispel är det dags att slå till! Swedroid rapporterade om det för några dagar sedan.
     
  10. feg

    feg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har spelat i några dagar nu och har inte varit så fast sen jag upptäckte Galaxy on fire! Gillar man Civ så gillar man garanterat Rising Empire...så 15 kronor är inget att snacka om!

    Bra jobbat!
    /Fredrik

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
     
    Netherlords gillar detta.
  11. Carlstein

    Carlstein Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Diggar spelet stenhårt! önska bara att combat systemet vore lite som Masters of Magic om ni minns det gamla PC spelet.. men kul är det!
    Har dock inte riktigt förstått mig på att göra egna trupper.. eller jag vet väl på ett ungefär men vad man ska lägga på vad etc...
     
    Netherlords gillar detta.
  12. Netherlords

    Netherlords Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack! Vi är väldigt glada att vi fick en massa fler svenska spelare då Swedroid skrev om vår julrea. Den är slut nu förresten. Som mest sålde vi 32 kopior på en dag och det tycker vi är helt okej. :)

    God fortsättning på 2014!