8300 accelerometer?

Diskussion i 'U8300' startad av hothotdell, 25 mar 2011.

  1. hothotdell

    hothotdell Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej, någon som vet om 8300 har accelerometer? Och är det någon som har testat hur bra GPS:en fungerar?

    Jag tänkte köpa en 8300 och använda som MC-larm med programmet RL Watcher som skickar ett SMS eller email till min andra telefon om någon rör MCn. Om det är någon som har en 8300 som orkar testa om RL Watcher funkar på den så är jag mkt tacksam!
     
  2. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Den har accelerometer.

    Jag har känslan av att GPS`en är bättre än på min pappas riktiga GPS (en garmin nuvi 1390), men ännu har jag inte gjort några ordentliga tester.

    RL watcher har jag inte testat.
     
    hothotdell gillar detta.
  3. hothotdell

    hothotdell Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack, vad bra. Du orkar inte testa om RL Watcher funkar? Det är gratis och länken till market finns i mitt första inlägg..
     
  4. hothotdell

    hothotdell Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat själv och RL Watcher fungerar inte :( Någon som känner till nån app som skickar ett SMS till ett förinställt nummer om accelerometern aktiveras?
     
  5. hothotdell

    hothotdell Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har hittat ett program som funkar nu, Motion & Sound Alarm, men nu har jag stött på nästa problem: Skärmen måste vara på för att accelerometern ska vara på. Tydligen en bugg i många android- versioner/telefoner. Ska testa lägga in en custom rom och hoppas att det löser problemet.