8pen keyboard - Så här har ett tagentbord aldrig sett ut!

Diskussion i 'Applikationer' startad av kettle, 1 nov 2010.

1. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag hade inte tänkt på att jag saknade den innan du påpekade det, och när du gjort det fick jag leta en hel del innan jag hittade det :)

2. jeppeake

jeppeake Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon annan än mig som inte kan ladda ner den? Jag hittar den inte på market och mobilen kan inte hitta den om jag använder NeoReader på kod-grejen på hemsidan heller, det tycks vara såhär med ungefär varenda app som jag har liksom hittat på internet(youtube o sånt) och tyckt typ "coolt, den vill jag ladda ner!" men aldrig några sök-träffar på market...

jag har en X10 mini bunden till 3 som kör 1.6.

3. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Har inte testat det, ser ingen anledning till det, qwerty till Desire funkar bra, om någon lyckas skriva fortare med detta än med vanligt. Då måste ni nog träna mer med ert qewrty för då är ni inte snabba med det :P

4. Pixel67

Pixel67 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Enligt programmet "myTextSpeed" skriver jag ca 49 tecken/minut med 8pen. Och då känns det ändå som jag övat ett tag. Som jämförelse kan jag säga att enligt samma program skriver jag ca 194 tecken/minut med QWERTY ^^

Testet "Common Words" användes i läget "Classic" förresten om ni vill jämföra själva.

5. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Riktigt dumt att de inte har en trial-verision, det här är ju ett klockrent exempel på sånt man vill prova innan man köper det...

6. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kom upp i 64 sist jag provade. Känns absolut som att man kan komma upp i åtminstone 100 tecken/minut med lite övning, och även om det fortfarande är långsammare än vad man åstadkommer med ett qwerty-tangentbord så kan den förlusten eventuellt vara överkomlig jämfört med vad man vinner på att ha ett tangentbord som inte är ordboksdrivet.

@botze: du kan ju köpa det och prova i upp till 24h, för att sedan begära återköp. Men visst, man kan ju vilja prova längre än så innan man har en uppfattning om ifall man kommer att använda det. För min del kändes de 10 kronorna överkomligt, oavsett om jag kommer att använda det eller ej :)

7. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Jaså var det inte dyrare? Ja då kan det nästan vara värt det bara för att prova :)

8. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

OK nu har jag köpt den och upptäcker direkt ett fundamentalt fel. Eftersom du inte kan lyfta fingret från tangentbordet utan att det blir ett nytt ord, så ser du inte tecknen på tangentbordet, då fingret blockerar en stor del av det! D.v.s. om du inte VET var ditt önskade tecken är, så är du körd. Eller har jag missat något??

9. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jovisst, fast eftersom en stor grej med tangentbordet var att de placerat tecken man använder oftast nära mitten och samma tecken är inte alls lika vanliga i svenskqan som i engelskan så behöver man ett svenskt tangentbord också.

10. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Tror inte detta blir riktigt intressant förrens det kommer stöd för svenska.

Håller med! Underligt sätt att locka folk detta.. :eek:

11. Pixel67

Pixel67 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Du kan om du vill, efter att du skrivit sista bokstaven, dra ut fingret åt sidan och sen släppa utan att det blir mellanslag :-) Det är bara när man släpper från mitten det blir mellanslag ^^

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

12. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Känns rätt omständigt... samma problem har jag att se vilken bokstav som är "vald", d.v.s. som jag kommer skriva om jag för fingret in i mitten... förstår inte att ni andra inte har problem med detta??

Dessa problem försvinner väl när man väl lärt sig layouten men det kan nog ta ett tag... och sen kommer väl svensk layout :( nej det blir till att returnera denna. Men, trots detta, ett härligt initiativ och en frisk fläkt bland alla tangentbord. Tekniken behöver bara mogna lite. Bravo, mer sånt!

13. Stålmorfar

Stålmorfar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan inte köpa den då jag får upp "The requested item could not be found" :(

14. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

15. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Glömmer för ofta var bokstäverna sitter så jag får pausa upp med fingret och vinkla fingret hit o dit så jag kan se bpkstäverna och titta efter var nästa bokstav finns.
    Det är enda problemet just nu faktist

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

16. valleman

valleman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever precis samma sak, blir ganska jobbigt att skriva så länge man inte lär sig bokstävernas rörelser utantill.

Eftersom det inte finns svenska är detta ganska dumt för oss eftersom det blir blir "onaturligt" när man skall göra vissa bokstäver.

Har provat detta i ca 1 timme nu. Tycker dock det är rätt obehagligt för fingrarna att dra den på skärmen hela tiden, annars funkar det bra.

Som helhet tycker jag dock konceptet är trevlig.

Last edited: 11 nov 2010
  17. Aash

Aash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Testade nu när det blev gratis men jag måste säga att det tog alldeles för lång tid att skriva med det där tangentbordet. Har dessutom svårt att tänka mig att någon alls kommer kunna skriva snabbare med det där än med ett vanligt QWERTY.

18. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Satt och funderade på om jag skulle testa, och såg att det är gratis nu, så jag drog ner det på en gång. Kan inte säga att det går så fort ännu, men precis som det tog tid att lära sig skriva för hand, qwerty, mobil, T9 och allt annat man testat genom åren så kommer detta troligen också snart sitta i rygg(tum)märgen. Så jag ska definitivt köra med den ett tag innan jag bestämmer mig för att det är för svårt.

19. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Tog ner 8pen nu när det blev gratis och kan inte annat än att säga att jag är imponerad. Det kommer kanske inte att ersätta qwerty, men jag tror iaf att det är ett stort kliv i rätt riktning :). Ska försöka använda tangentbordet ett par dagar och se hur det börjar kännas.

20. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Mmm bra att det blev gratis men trist för de som pröjsat :( de insåg väl att de måste göra det gratis för att ha en minsta chans att få någon spridning på det...

Jag är övertygad om att varje land behöver en egen layout för att det ska bli smidigt att skriva med. Det bygger på att man VET var varje bokstav är, precis som de flesta vet med ett qwerty. Jag vet inte om jag vill lära mig engelsk layout, för jag är säker på att det kommer komma en svensk (eller iaf nordisk) layout så småningom...