A500 för att ersätta 'mediaspelare'

Diskussion i 'Acer' startad av ad72, 25 aug 2011.

  1. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    405

    MINA ENHETER

    Tänkte skaffa ny mediaspelare då min gamla popcornmaskin inte riktigt funkar som den ska & kom då att tänka på att kanske finns det en platta som klarar mina krav...
    Hade varit en kul bonus att ha en platta som man kan göra en massa annat kul med istället för bara en trist mediaburk som står i tvhyllan.

    måste så klart klara...
    spela mp3:or
    köra spotify
    1080p hd mkv filer via hdmi till platt tv:n
    (streama ej nödvändigt, minneskort är ok)

    Läste en liten recension i M3 att 1080p var på G i en uppdatering men att mkv endast funkade med viss kodning.
    Acer Iconia Tab A500: Acers ess i Androidvrlden - M3


    :-)
     
  2. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Vänta tills nästa generation. Stödet för olika format är sådär i dagsläget.

    Sent from my A500 using Tapatalk
     
  3. benknackan

    benknackan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    1 298
    Mottagna gillanden:
    3 265

    MINA ENHETER

    Vänta till tegra3/ics (android 4.0) så skulle jag tro att det blir bättre. Du bör åtminstonde ha en rimlig chans att få HD material att spela hyfsat via mjukvarukodning i värsta fall med en tegra3 tror jag.
     
  4. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    405

    MINA ENHETER

    ok, tackar för svaren :-) , blir nog att vänta ett tag på plattan som mediaspelare men man vet aldrig om det blir en ändå för andra ändamål.
    A500 verkar klart bra annars och prisvärd.

    Får fortsätta koppla laptopen till tv:n när inte popcornspelaren funkar som den ska men bilden blir märkbart sämre med den nya laptopen inkopplad.

    :-)
     
  5. Camper

    Camper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Med nuvarande version HC3.1 så fungerar det ok med Dice Player.
    I testsyfte provade jag BadaBoom2 för att koda om en MKV-fil till MP4 med profilen Motorola Xoom. Den sänker bitrate till 2500kbit med behåller upplösningen 1280x800. Det blir ok flyt. Man kan även köra i "flyg-läge" för att sänka aktiva processer som kan störa uppspelningen.
    Att koda om från DVD-iso eller skiva behöver man inte ha full upplösning och man kan ha lägre bitrate utan att det tummar på bildkvalitén.