AA på oneplus 7

Diskussion i 'Android Auto' startad av Mufflon, 23 dec 2019.

  1. Mufflon

    Mufflon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Har installerat AA på min oneplus 7. Men den finns inte i appdrawer och kan läggs inte till på startskärmen när man installerar? Kan gå in och hitta den i listan över appar och redigera inställningarna.. men inte öppna. Versionsnamnet stämmer överens med det jag laddat ner. Hjälp!?
     
  2. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    655
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Google vill inte att man skall köra AA på telefonen så nu blir det ingen ikon varken i applåda eller på skärm. De planerar tydligen att lansera en separat app för detta senare. Det finns ett antal fristående fixar för detta om man måste kunna köra den på telefonen, här är en: Android Auto for phone screens 1.1 APK Download by Google LLC - APKMirror
    och jag använder denna: XDA Labs | Launcher for Android Auto
     
    Leo83 och bernard gillar detta.
  3. Mufflon

    Mufflon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Aha så i bilen fungerar det iallafall? Lustigt. Får testa mot bilen när den kommer 10e januari ☺️
     
  4. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    655
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Nej det är inga problem i bilen om man bara har ställt in i inställningarna på bilen till att använda Android Auto och tillåta autostart för Android Auto.
    För någon dag sedan hände inget när jag som vanligt pluggade in telefonen i kabeln jag alltid har sittande i usb-porten på bilen. Det visade sig efter massor av felsökning att vara ett kabelproblem. Efter att först ha kollat ALLT annat inklusive boota om anläggningen i bilen och telefonen så drog jag ur och kopplade in USB-kabeln ur bilens port, då fick jag upp meddelandet på skärmen att välja laddning, filöverföring eller vad nu det tredje är. Jag valde filöverföring och då startade AA snällt! Jag hade då flera gånger dragit ur kontakten ur mobilen och satt i den igen utan att AA startade. Jag har kört AA i bilen i snart tre år och detta har ALDRIG hänt förr.
     
    Vispen74 gillar detta.