Nu kommer Elgiganten med en helt annan historia än vad de sagt till mig i 1,5 månad. De skriver att det är ett skrivfel på hemsidan, samtidigt som de anklagar mig för att jag skulle ha "kringgått" avtalet, som att jag skulle ha hackat deras sida eller något befängt. Anklagar mig också för att ha "återkallat" abonnemanget hos
Tele2, vad nu det skulle betyda. Svarade, återigen, att jag har sagt upp abonnemangen helt enligt avtalets villkor.
Elgiganten:
"Eftersom att vi inte har återkallat dessa abonnemang så måste detta vara utfört av dig som konsument då
Tele2 inte har rättighet att återkalla våra abonnemang utan kontakt från kunden eller oss. "
"Avtalet och erbjudandet skulle vara med 1 månads uppsägningstid, men med 24 månaders bindningstid för att kunna finansiera en ny mobiltelefon. Även för att undvika missbruket att signera upp en massa avtal med syftet att direkt säga upp dem. En del kunder har på något sätt lyckats kringå 24 månaders avtalstid, vilket innebär att minsta totala kostnaden inte stämmer då de ska bindas. Detta felet har uppstått mest där delbetalning inte finns, då mallen är utförd för obundet abonnemang, men 24 månaders delbetalning.
Om ett skriv- eller tryckfel av betydande omfattning har förekommit från säljarens sida, i annonser och dylikt och/eller i webbutiken, som är större än 15 % av det normala försäljningspriset, kan säljaren ensidigt ändra, ta bort eller avvisa beställningen. Det gäller även om kunden har fått en orderbekräftelse eller liknande."
Bojkott av Elgiganten framöver från min sida. Anmälan till ARN är gjord, hoppas Elgiganten inte kommer undan med sånt här konsumentfientligt beteende.
Click to expand...