Abonnemang?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Eavo, 30 nov 2010.

1. BinkyLOL

BinkyLOL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halebop finns det ett abonemang som erbjuder gratis SMS till "alla" i hela världen, 19 öre/min till alla nät, 3GB Surfning MMS för 79 ör/st. Detta till ett månadspris av 149kr.. Tycker inte jag verkar kunna hitta så mycket bättre...

2. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har tittat på alla nu. Har räknat lite på vad det skulle kosta med olika abonnemang för mig. Tog min senaste faktura från tele2 och räknade på telias prata på surf samt halebops hallå surf pluss.

Halebop är ju absolut billigast. Öppningavgiften är dock 99 öre halebop och telias ligger på 79 öre. Det är det enda som telia är bättre på. Men sen har ju halebop fria sms till alla. så bara där är ju ett stort jäkla pluss.

Eftersom tele2 har olika kostnader innanför och utanför sitt eget operativ så får man ju räkna lite annorlunda. Men om någon tycker att det hjälper så skriver jag med hur mycket jag ringer och messar ifall det skulle vara så att ni kanske vet om en bättre lösning än vad jag gör.

Här har ni mina kostnader för denna månad.
    http://img63.imageshack.us/img63/1812/tele2n.jpg

Förövrigt så undrar jag varför det känns som att det inte finns så många som använder halebop, vad är "haken"?

Last edited: 5 dec 2010
  3. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Kollade på http://5itopp.nu/billigastmobil/
    och för dig skulle Halebop, 3 eller Telenor vara bäst, prismässigt för dig.

Att tänka på!
    Det är bara Telenor som har obegränsad surf i sitt abonnemang. Visst, man går in med inställningen att man inte behöver så mycket. Men med tanke på vilken grym lur DHD är så går det att köra den som mobiltbredband och dela ut till hela familjens datorer. Då ryker gigabytes:en rätt snabbt.

Last edited: 5 dec 2010
  4. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fredde, ja precis tittade upp det själv och det stämde ju på den sidan. Kan ju säga att telenor och 3 går fet bort. Aldrig gillat 3 eller telenor. Roligt att jag faktist har bredbandsbolaget dock och är super nöjd.

Men iaf, väntar på svar angående halebop. Vad jag vet så är den enda skillnaden mellan halebop och telia kundtjänsten. Detta medföljer ju också sänkta priser från halebop. Men förstår inte att folk inte kör mer på halebop isf så något känns ju fel.

Tänkte också fråga om folket vet ifall det går att fixa 3000 fria sms hos telia? Halebop hade ju utmärkt med gratis sms till alla.

5. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Dom har ju nått som heter, "Årskort Sms" då får man skicka 60000 sms på ett år fördelat på 5000 per månad, för 499kr osäker på om det funkar till abonemang. annars hur du ju, "sms till alla" där du får skicka 5000 sms för 99kr per månad. eller om du så vill "sms&mms till alla" 5000 sms och 500 mms för 129kr per månad, dom två sista vet jag funkar på abonemang

6. Makkish

Makkish Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 10T 5G Emerald Green

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    Haken skulle va att man inte kan kontakta Halebop via telefon utan bara via mail deddutom känner jag ingen som har Halebop vet ej hur det är för dig;)

7. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej jag har ingen som jag känner eller som jag vet som har halebop men det är ju billigt hursomhellst. Jag menar 19 ÖRE per minut till alla. Gratis sms. Har räknat på detta och det är inte dyrt. Behöver inte heller någon sms 69 kr månaden som hos tele2 för 3000 fria sms. Det som är lite knas är dock 99 öre per öppning.

Ja vet inte riktigt vad jag ska välja. Annars kompis surf från tele2.. hm.. :S

Last edited: 6 dec 2010
  8. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Räknade på dem abonnemang jag kan tänka mig.

Slutsumman:

Telia: 298 + spotify ett år = 7152

Halebop: 229+199 + spotify ett år = 5695

Tele 2: 289 + 549 - ingen spotify = 7485

Spotify ingår alltså det är ingen man ju då betalar extra för.

Detta skiljer sig ju lite men kan bli dyrt ändå beroende på vad månadskostnaden blir.

Vad tror ni?

9. Makkish

Makkish Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    Jag har valt Telia p.g.a att dom har bäst täckning men som sagt så går ju Halebop i Telias nät så det blir upp till dig vad du väljer;)