Tips: Abonnemangspriser för Galaxy S10

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av Cupcakes, 20 feb 2019.

1. qudos

qudos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179

MINA ENHETER

Jag har aldrig hört talas om leasing i telefonvärlden. Det Tre är att kraftigt subventionera telefonen för att få folk att teckna avtal med just dom. Jag har räknat på detta erbjudande i ett antal dagar innan jag slog till. Antingen betalar jag fullpris för telefonen (9990kr), och behåller mitt nuvarande abonnemang (140kr/månaden för 6Gb). Eller så köper jag den subventionerat men med ett dyrare abonnemang. Nu får jag 50Gb för 499kr. Så för 219kr (499-140-140) mer i månaden får jag 50Gb samt en ny telefon (Förutom de 1200kr som jag betalar lite snabbt i smyg... :) ). Den stora chansningen jag gör nu är att byter från Vimla (Telenor) till Tre. Men jag har frågat folk runt omkring som har Tre och de är nöjda (med täckningen).
    Tre tar igen pengarna på telefonen genom sitt abonnemang och jag får 50Gb för inte så mycket mer i månaden samt en ny telefon för 1200kr.

Cupcakes, jnsson och frpl gillar detta.
  2. Gurkburk92

Gurkburk92 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    497

MINA ENHETER

Då förstår jag.

Verkligen alla jag pratat abonnemang om, & de som haft Tre, har sagt "jag betalar 50kr på telefonen I månaden". Har aldrig fått ihop det mer än att de kunnat vara leasing inom Tre.

Men då är de ända negativa med Tre att de uppdaterar sina telefoner sent som sören(iaf förr) & täckningen är något man verkligen måste kolla upp om det funkar för sig.

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 379
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, 3 har fortfarande egen mjukvara på vissa av sina telefoner. Faktum är dock att, bland annat, Telenor haft det för inte alltför länge sedan också. Något som orsakade en försening när uppdateringar släpptes. Vet ej hur det är nu dock.

Vad gäller täckningen så är det mer eller mindre samma förutsättningar för operatörerna från Gävle och nedåt. Men liksom alltid när man ska byta operatör så kan det vara bra att testa med ett kontantkort. Till och med i storstäderna har operatörerna brist på täckning på lite olika platser.

bernard gillar detta.
  4. Gurkburk92

Gurkburk92 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    497

MINA ENHETER

Har haft telenor sedan htc diamond & därefter ett flertal Android telefoner. De har aldrig hindrat uppdateringar :)

5. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 379
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hindra en uppdatering har väl ingen operatör gjort? Men ibland har det ju tagit längre tid, men ibland har även operatörens mjukvara släppts tidigare.

Nuförtiden verkar det dock vara så att de släpps samtidigt? Inte sett att det skulle vara liknande skillnader som tidigare

6. qudos

qudos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179

MINA ENHETER

Därav att jag köpte min telefon genom Elgiganten, jag får betala 250 kr i startavgift men jag får en nordisk version av telefonen.

Täckning är en "chansning" från min sida. Jag har ett par kollegor med Tre, så jag vet att det fungerar runt jobbet. Jag har en kompis med Tre där jag är uppväxt, så jag vet att det fungerar där. Jag har ställt frågan i Facebook-gruppen där jag bor så jag vet att det fungerar där. Bara hålla tummarna att det fungerar på andra ställen förutom det (där jag brukar befinna mig)

Mvh Tobias Jansson

bernard gillar detta.
  7. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 331
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det är Tre och Telenor som har egna CSC koder, HTS och VDS i Sverige, om telefonen köpts från 3Butik/tre.se / Telenors butik/telenor.se

Moby och bernard gillar detta.
  8. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 379
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har nu uppdaterat priserna och lagt in 3s vanliga priser. De står sig fortfarande bra prismässigt i jämförelse med de andra operatörerna, om man ser till hur mycket surf man får.

Oshotta2 gillar detta.
  9. qudos

qudos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179

MINA ENHETER

Kanon :) Du har dock inte skrivit datamängden hos Tre? Skiljer 3Gb mellan Telia och Tre om jag tolkar Tre's sida rätt. 599kr/mån för 5Gb, då inser man hur bra deras första erbjudande var.

Mvh Tobias

Cupcakes gillar detta.
  10. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 379
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör: