Fråga: Absolut billigast abonnemang

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Amedi21, 27 jul 2018.

  1. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Hej,

    Om jag postar detta i fel forum får moderatorn gärna ta bort. Jag är ute efter det abonnemang som har lägst månadskostnad per månad. Helst ingen alls. Jag vill teckna två abonnemang till mina morföräldrar som inte surfar alls, och knappt ens ringer, utan mest behöver kunna bli nådda. Idag har de ett varsitt Tele2 snackis för 49 kr i månaden. Den rörliga delen för samtalen uppgår till cirka 20 kr :) fickpengar kanske, men om kostnaden kan sänkas ytterligare är det bara positivt. Kontantkort är inget alternativ. Tack på förhand!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hur gamla är dina föräldrar? Är de 55+?

    Varför är kontantkort uteslutet? Enklast hade nog varit att köra på Halebop Go, och tanka på med några hundringar vartannat år eller så, med tanke på att de ringer så lite och inte surfar.

    Villkor Halebop Go: https://teliase.smartrefill.se/product-pdf/Kontantkort-Go-180403.pdf
     
    Last edited: 27 jul 2018
    inact_0049 gillar detta.
  3. Droid82

    Droid82 Guest

    "Wifog Zero

    Wifog Zero är Sveriges enda mobilabonnemang som är helt gratis. Du får Wifog Zero i utbyte mot att du tittar på reklamfilm och svarar på enkäter. För varje aktivitet du gör får du nämligen poäng av oss och när du har samlat 400 poäng får du en helt gratis påfyllning av Wifog Zero. Du kan även fortsätta samla poäng för att få ännu mer surf, minuter och sms. Ju aktivare du är, desto mer får du tillbaka!

    Zero består av 0,5 GB surf, 15 samtalsminuter och 20 sms och gäller i en månad."


    Hem / Wifog Zero
     
    night77 och bernard gillar detta.
  4. inact_0033

    inact_0033 Guest

    Wifog zero suger, man måste lägga ca 45-60 minuter varje månad för att få ihop kostnaden. Skaffa Halebop Go (d.v.s. kontantkortet) så kostar det 2 kronor per samtal och 50 öre per SMS. Surf är spärrat och går inte att använda så man inte råkar surfa upp potten så länge man inte köper ett surfpaket manuellt.
     
    bernard gillar detta.
  5. Skinnbanjo

    Skinnbanjo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Du kan ha stående laddning med Halebop Go också, 50 kr varje månad t ex.
    Förmodligen mer än de behöver, men det blir ändå billigare eftersom man då kan ringa för hela beloppet.
     
    inact_0025, bernard och inact_0049 gillar detta.
  6. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Du kan kanppast få det billigare än med Halebop Go. Tänk om vad gäller kontantkort!
    Man kan ju till exempel bestämma att man sätter in en hundralapp på deras födelsedag eller annan bestämd dag. Så fort de ringer ett samtal förälngs giltigheten ett år.
    Träffar du dem då och då kan du kolla saldot, eller ge dem en lapp där det står hur de kan kolla det med mobilen och skulle det bli lågt (t.ex. under 20 kr) så kan de ringa dig eller någon annan som kan tanka.
     
    Nicole och bernard gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Går det också att kontrollera saldot via hemsidan, eller finns kanske någon widget man kan ha på sin egen telefon för någon annans konto? Jag har aldrig använt Halebop så har dålig koll på det, men det hade ju varit praktiskt om det var möjligt att ha en widget för respektive persons konto.
     
  8. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Widget finns nog inte. Men det ska gå att registrera en inloggning med lösenord till Mina Sidor. Jag har inte gjort det själv, så jag vet inte om det verkligen funkar. Vet att de haft problem med det. Har testat nu att beställa en aktiveringslänk. Den skickas med papperspost till folkbokföringsadressen, så det går inte att fixa för vem som helst. Utan sådan inloggning är det Bank ID som gäller. Halebop har ett bra kontakntkort, men inte särkilt bra Mina Sidor...
     
    bernard gillar detta.
  9. -=MR=-

    -=MR=- Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2018
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1
    Platta:
    Sony SGP-612
    Förlåt om jag kapar tråden lite, men jag måste hålla med om att det är krångligt, eller så har jag börjat bli gammal och teknikhandikappad.
    Jag beställde ett Halebop Go till mitt larm, och tanken är att kunna ha kortet i larmet och se status och saldo på mina sidor. Men jag har fortfarande inte lyckats skapa en inloggning till mina sidor för mitt kort. Man kunde beställa någon sms-kod som efter ifyllnad på sida ett skickade en vidare till en ny sida där två nya koder skulle skrivas in. Hur jag än gjorde så kom jag tillbaka till sida ett. Sedan kan man logga in med bank-id, men gör jag det så står det att inget abonnemang är kopplat till mig. Fick även koden på posten idag, och där skulle man logga in på mina sidor och fylla i koden om jag inte minns fel men det står ju fortfarande att jag inte har något abonnemang kopplat till mig.
    Jag skickade iväg ett mail till supporten så får vi se vad de säger.
     
  10. Skinnbanjo

    Skinnbanjo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Halebops inloggning till mina sidor har varit trasig länge, känns inte som det är en funktion de prioriterar alls.
     
  11. -=MR=-

    -=MR=- Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2018
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1
    Platta:
    Sony SGP-612
    Fick faktiskt svar från supporten strax efter 21 ikväll att om jag skickade icc-nummer samt personnummer så skulle kortet registreras på mig. Vi får se om det funkar bättre framöver.
     
    bernard gillar detta.
  12. -=MR=-

    -=MR=- Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2018
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1
    Platta:
    Sony SGP-612
    Fick svar från supporten 03:38 inatt (!) att kortet numera var registrerat på mig, och nu går det att logga in på mina sidor via bank-id och se saldo etc.

    Så till trådstartaren så får jag hålla med övriga i tråden att Halebop Go borde fungera bra för dina morföräldrar. Skall du logga in via bank-id så får du registrera korten på dig själv, men det spelar kanske ingen roll? Du kan fortfarande ändra namn och adress på de som använder sim-korten.
    orca-image--770629061.jpeg_1532768378475.jpeg
     
    bernard gillar detta.
  13. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Jag kollade för ett tag sedan på "billiga" abonnemang men det var klart mycket billigare med kontantkort så glöm det där med abonnemang för att hålla ner kostnaden.
     
  14. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Även Telia kontantkort går att prenumerationsladda.

    Deras kort blir inte heller ogiltiga utan det enda som krävs är någon form av aktivitet från kortet en gång per år. Har ett sådant i min värmepump.
     
    bernard gillar detta.
  15. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Sant. Men betydligt sämre priser än Halebop Go.
     
  16. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Har för mig att Comviq har 14 månaders giltighetstid på sina kontantkort .. så man kan ladda den en enda gång med litet belopp och det är i princip billigast möjliga sättet o bli nådd utan att det kostar mycket.
     
  17. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23

    sorry att jag också kapar lite

    till ditt larm kan du ha Telia årskort sms för 495kr
     
  18. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Jag hade också problem med att logga in på Mina sidor hos Halebop under en period, då koden sades vara felaktig (Bank-ID gick alltid att använda dock). Felmeddelandet som gavs var inte helt korrekt, vill minnas att den lurade mig att tro att jag inte skulle behöva vänta på en kod över posten, vilket man i själva fallet behövde göra. Orkar man besväret med att vänta på en kod med snigelpost, och sedan byter till något smidigt lösenord med hjälp av koden, så funkar det därefter utmärkt!
     
  19. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Pga. svårigheter att ladda på, men om en stående överföring funkar, typ 50 kr om halvåret, hade det räckt gott :)

    Tack!