Acer Chromebook Spin 11

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av hell-man, 8 okt 2017.

  1. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Halloj!

    Kikar efter en ny Chromebook. Asus C302 verkar ju grymmast, men då verkligen även till priset. Det har fått mig att kika på alternativ, och då har jag främst fastnat för Acer Chromebook Spin 11.

    Är det någon som har erfarenhet av den? Någon som kan bedöma skillnaderna mellan den och en C302?

    Visst, lite mindre skärm (gör mig inget), inget bakgrundsbelyst tangentbord och plastchassi. Men i förhållande till att vi snackar halva priset jämfört med en C302 så känns Acern på pappret väldigt bra för pengarna.

    Tack på förhand!
     
  2. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Det är väldigt stor skillnad på de två. Men för pengarna Acer C302 kostar hade jag hellre valt en PC, ser ingen som helst anledning att lägga över 5k på en Chromebook.

    Vad ska du använda den till?
     
  3. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Vad jag ska använda den till... Livet. :-) Surfa, hantera Google-filer, kommunicera, köra bildspel från i olika sammanhang, streama, casta. Ungefär så.

    När du säger att det är väldigt stor skillnad mellan dem, kan du då stolpa upp några konkreta exempel?

    Jag ser några uppenbara skillnader; olika skärmstorlek, olika upplösning, bakgrundsbelyst tangentbord på Asus'en. Och visst, även viss prestandaskillnad, men utifrån mitt otränade öga framstår skillnaderna dels inte som enorma, och dels inte som särskilt avgörande vid just chromebookanvändning.