Skönt för er. Jag har kanske fått ett måndagsex. Det har faktiskt inte inträffat någon gång sedan jag skrev ovanstående inlägg. Inför det inlägget hände det 5 gånger i rad :/ Det verkar som att det händer oftare när batterinivån är låg eller om plattan sitter i laddaren.
Härligt att vi verkar kunna se fram emot KitKat på våra Iconias: http://news.softpedia.com/news/Ace...-Android-4-4-KitKat-Update-Soon-429948.shtml Så grymt nöjd, perfekt köp! Skickat från min A1-810 via Tapatalk
Hm, Kitkat tror jag inte på förrän jag ser det. I vilket fall är det mindre relevant (för mig) nu, då skärmen gått sönder En liten spricka vandrade poff tvärs över skärmen, som om den vore av glas. Trodde det skulle vara någon slags plast, håhåjaja. Nu är plattan skrot iaf. Touchen funkar bara hjälpligt. Så, vad gör man med den nu? Kan man ha den som cool TV-android-"sticka"? Bebismonitor? Ja, vad gör man med halvdöda androider? Några idéer?
Nu verkar det vara något på gång,fick en 132mb systemuppdatering idag. "Denna uppdatering är nödvändig för 4.4 i framtiden..." bla bla nånting..
Fick först ovan nämnda systemuppdatering som verkade vara en förberedelse inför KitKat. Fick igår en ny systemuppdatering som var själva KitKat. Version 4.4.2 Har inte hunnit testa så mycket men den första känslan var att den blev ganska mycket rappare när man lekte runt.
Nu tog jag inte tid men en gissning mellan tummen och pekfingret så ca 30-40 min (inklusive nedladdning).
Tycker den blivit riktigt laggig av den första uppdateringen(132mb),förut tyckte jag den funkade klockrent men nu sen jag uppdaterade den första omgången så hackar det i det mesta. Om man uppdaterar till 4.4,försvinner då all data ur apparna? Har en del spel på den som jag kommit ganska långt i och vill inte tappa allt det och hamna på noll.
Jag har inte så många spel på min men dom jag har har behållit data om bla var jag var. Men det är för mig så kan inte säga hur det blir för dig. Några appar har tappat mitt anv.namn för automatisk ifyllnad vid login (men inte alla). Ingen större skillnad i utseendet jämnfört med innan uppgraderingen. Däremot är den definitivt rappare än innan
Någon som kan testa ifall Netlix fungerar på eran uppgraderade platta? Jag kan se i ungefär tio sekunder innan bilden blir jättekonstig, ljudet fortsätter som vanligt. Skickat från min A1-810 via Tapatalk
Samma fel på Netflix för mig med, på bägge mina plattor. Annars var det inga problem med uppdateringen alla spel verkar behållit data.
Många rapporterar att det fungerar med netflix om man installerar en äldre version: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=49121617&postcount=440 Kanske en hyfsad lösning i väntan på att netflix fixar det i nyare versioner?
Är inte netflix som är problemet utan acer.Lenovo hade samma problem när de uppdaterade till 4.4 men de löste problemet på någon vecka. Därför jag undrar om någon felanmält?
Har du testat med en äldre version av netflix då? Jag har läst rapporter om att det ska fungera! Har själv inte netflix så kan inte testa.