Acer Iconia A500 32GB

Diskussion i 'Acer' startad av DkY, 15 feb 2011.

  1. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag håller på och försöker. Jag är inte så kunnig så jag fattar inte hur man ska "disable zero_cd". Om någon vet så skriv gärna hur man gör. Det andra har jag fått till, tror jag
     
  2. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Hd video laggar, ex mkv om du får dem att lira. Jag fick det inte att fungera med den inbyggda spelaren (inte ens avi ville starta). Konverterar du dock videon med ex handbreak till mp4 så verkar det flyta fint. Avi filer fick jag igång med moboplayer utan problem. Mer högupplöst än så hackar i moboplayer så konvertering är nödvändigt.
    Är van att sgs'en sväljer allt så detta är lite irriterande...

    Sent from my A500 using Tapatalk
     
  3. rosentorp

    rosentorp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    HC på svenska?

    Hej,

    HC finns inte på svenska ännu vad jag förstår av diverse sidor. Svenskt tangentbord finns dock.

    /Anders
     
  4. e1vis

    e1vis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Tänkte eventuellt köpa denna surfplatta och ta till båten som gps, min fråga är bara om det finns någon modell av "billadare" så man kan ladda plattan i båten?

    Med vänliga hälsningar!
     
  5. Potatisen

    Potatisen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ah tack då vet jag. Kanske kommer med 3.1 med lite tur då.:-) more locale 2 löste en del av problemet. Tableten ställer tex in hemsidor och sånt rätt nu. Men HC är fortfarande på eng.


    Gällande laddaren så går det vad jag vet inte att ladda plattan via usb, utan man måste använda en trafo likt den som följer med. Så antingen får man skaffa en trafo som är gjord för 12V system, eller som jag själv gör, använder en växelriktare som gör om 12V DC till 230V AC.
    Fördelen med detta är att du kan driva andra saker också. Som tex en mobiltelefon eller laptop. varför man nu skulle behöva en sån när man har tableten ;-)
     
  6. e1vis

    e1vis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack potatisen, sant det du säger att man kan köra med en trafo, dock så kanske inte ens det behövs..

    Hur länge kan batteriet räcka om man använder den som gps samt eventuellt spela lite musik? Räcker den i ca 12-15h så är det ju lugnt, bara att ladda när man kommer hem från sjön! :)
     
  7. KoktGrus

    KoktGrus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ingen som vet något om när 3g-modellerna kommer? Finns den i andra länder?

    Är acerns gränssnitt "optimerat"? Alltså har acer lagt in eget skräp som kommer att försena uppdateringar till exempelvis nysläppta 3.1?
     
  8. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Acer har lagt in lite egna appar från stock men annars ska der väl vara hyffsat vanilla... har dock endå läst på xda att det är acer och inte google som står för uppdateringar till A500, hoppas dock att det fungerar med googles uppdateringar.... lite dålig på detta. Acer fanns ju heller iånte med på googles "partnerlista" som garanterar uppdateringar i minst18 månader, hoppas det ändras.

    Sent from my A500 using Tapatalk
     
  9. MadeByMe

    MadeByMe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t
    Precis beställt förlägningskabel till laddaren och en billaddare :-)
    Köpte även en 1.8 m gulplätterad hdmi kabel för 13kr
    Också köpt full body protector :-)

    Skickat från min Iconia A500 platta
     
  10. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Länk till förlängningskabel till laddaren skulle sitta fint. Körde du på acers egna protecrive case? Väntar fortfarande på mitt som beställdes 6 maj, borde dyka upp snart.

    Sent from my A500 using Tapatalk
     
  11. MadeByMe

    MadeByMe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6t
    Köpte på ebay, länk har jag ej bara sök på iconia a500.

    Skickat från min Iconia A500 platta
     
  12. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Jag antar att du testat stockversionen med svensk layout. Men vill bara för säkerhetsskull tala om att den finns "out of the box" ifall någon missat det. :)
     
  13. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Någon som köpt Acers protective case via acer.se eller någon annan modell? Om, berätta gärna om funktion och kvalité.

    Själv köpte jag en hdmi-kabel förra veckan funkar riktigt bra.
     
    Last edited: 17 maj 2011
  14. saka99

    saka99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus one

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus one
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Nexus 10
  15. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

  16. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
  17. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Precis hämtat ut Acer protective case som jag beställde 6 maj, kom fram igår så det var en lång väntan. Caset sitter riktigt tight och under den väldigt korta tid jag prövat det så är det en skön känsla, bra material och rätt snyggt.
    Der är ett rätt tunt fodral så det väger inte mycket, ingen direkt skillnad med eller utan. Kanterna är lite "föratärkta" så den klarar nog lite fall etc.
    Själva stödfunktionen har jag inte prövat då jag sitter på bussen mot jobbet men återkommer om detta och annat senare. Förata intrycket är att Acer protective case var värt sina 406:- (exkl. Moms + frakt ca 250).

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  18. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Nu har jag hunnit präva Acer protective case lite mer. Den fungerar bra, skön känsla när msn håller plattan. Som sagt det är lite tunt så jag vet inte hur mycket det skyddar vid lite tuffare tag. Stödfunktionen fungerar fint, dock lite knepigt att sätta upp stödet. Det finns en lite flärp på baksidan där man sätter in själva skärmskuddet, det krävs ett fast tvåhandgrepp och lite pill för att få till det men sedan är det fint. Finns två sätt att ställa plattan, lite mer upprätt (bra för stt kolla film) samt halvupprätt (skönt läge att skriv i).

    Skrömskyddet som består av tre lite hårdare plattor fästs och hålls fast med en liten kardborre och av erfarenhet så lär det inte fungera allt för länge då kardborrar tendenserar i att tappa den önskade effekten efter ett tag, så har jag upplevt det men förhoppningsvis har jag fel i detta.

    Slutsats är att det är ett bra skal som passar bra, ser bra ut och skyddar bra för nprmalt bruk (antagligen inte bra att ha längst ner i vandringsryggsn).
    Finns att beställa från Acer store, jag gav 406kr allt som allt och fick det efter 13 dagar. Verkar som stt bla dustin och inet börjsr sälja det runt den 16 juni för ungefär samma pris.

    Sent from my A500 using Tapatalk
     
    Last edited: 21 maj 2011
    Rekcus gillar detta.