ACRO S

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av tusenkonstnar, 27 jul 2012.

  1. MIRvmn

    MIRvmn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja jag startade om den men det hjälptei inte så mycket. Sen körde jag system återställning och nu fungerade det bättre men vi får se om håller
     
  2. MIRvmn

    MIRvmn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har märkt att problemet uppstår när batteriets temperatur når 40C och över. Har aldrig haft det här problemet tidigare
     
  3. pappageek

    pappageek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    71
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Google now går att lägga in på ICS
     
  4. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag hittar inget google now???
     
  5. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Provat att använda Google?

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2
     
  6. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Om du har rootad mobil så ja, men hittar inget för orotat!
     
  7. Wavestation

    Wavestation Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag såg precis att priset gått upp på denna modell. Dustin.se har höjt den med 200 spänn sedan jag kollade för någon dag sedan. De verkar ha höjt alla Sony-mobiler med några hundra.
     
  8. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Har ett mysko problem med Kameran på tjejens mobil.
    Den beter sig nämligen segt, och har nästan svårt att fokusera.

    Har provat att rensa datan till den, samt att återställa mobilen, men vart som ingen skillnad tycker jag.

    Nån som har nått mer tips på va de kan vara eller är de bara att lämna in den ?
     
  9. KlasF

    KlasF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem som dig. I helgen hängde den sig två gånger (olika appar varje gång). Inlämningen är nära..


    Jag upplever att kameran ofta har svårt att fokusera. Jag har också gjort en reset, men det blev inte bättre.

    Synd att man numera är så androidberoende att jag sitter och letar efter en ersättningsandroid att ha under reklamationstiden. Nån som har ett bra tips på billig och bra android? Funderar lite på Xperia GO men andra märken är också av intresse.
     
  10. BGson

    BGson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7 FE
    ROM:
    Stock
    Dessvärre kan du nog glömma att du kan ta något av detta på garantin... Det är rena mjukvarufel. Tråkigt nog. Jag känner igen båda era scenarion och har pratat med Sonys support om att telefonen dessutom förstör SD-kort om man har dom i för länge och använder dom för mkt, t.ex. när man filmar eller fotar mkt och har minneskortet som lagring.

    Tyvärr... Jag som hoppades på en värdig ersättare till min DHD men det gick ju åt helvete.
     
  11. KlasF

    KlasF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det går utför för min acro... Igår så var det bara tyst i luren när jag skulle svara. Varken den som ringde upp eller jag hörde nånting från andra sidan.
    Men jag har massor av gnek och knirr i chassit på telefonen förutom alla mjukvaru/stabilitetsproblem. Så det ska gå bra att reklamera den. Jag har rätt bra erfarenhet av det numer, tyvärr. :ehm:
     
  12. BGson

    BGson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7 FE
    ROM:
    Stock
    Jag har ju dessvärre tappat min en gång så frågan är om jag kan reklamera den då? För visst knirpar och knarrar min med... Hör av dig om du lyckas för då ska jag prova också...
     
  13. MIRvmn

    MIRvmn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så om det är mjukvarufel att min mobil inte laddar när det når 40C tex så går inte det på garantin? Det måste det ju göra för det är ju en självklarhet att sånt som laddning fungerar ordentligt, sånt måste gå på garantin oavsett om det är mjukvaran eller batteriet det är fel på. Dessutom var felet där från början efter att jag hade köpt den.
     
  14. Wilkedott

    Wilkedott Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ett rätt irriterande problem. Har haft min Acro s i några veckor nu och har fått det berättat till mig av dom jag pratar med att det låter lite som att jag sitter i en burk och pratar. Ljudet låter instängt och lågt! Kan inte se att det är något i vägen för mikrofonen så jag vet inte riktigt vad det kan bero på.. Tips?
     
  15. MIRvmn

    MIRvmn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Märkligt, hade inne den på service men ändå hittade dom inte felet så har lämnat in den igen med en tydligare beskrivning av felet
     
  16. KlasF

    KlasF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det är så reklamationsdansen går. Första gången ignorerar dom din felbeskrivning helt och resettar mobilen. Andra gången så påstår dom att dom testat (lögn) men inte hittar något fel. Sen tredje gången så kanske dom byter moderkort, antenn eller någon annan bit hårdvara för att visa sin goda vilja eller nåt. Sen fjärde gången, om du har riktigt mycket tur, så får du den reklamerad (även om konsumentverket bara tycker att det ska ta tre inlämningar).

    Bitter vem jag? Inte då... :innocent: Tillverkarna utnyttjar sin rätt att kidnappa mobilen i ca 3 veckor fullt ut trots att dom sällan lägger mer än några fåtal timmar på att laga/testa mobilen. :ehm:
     
  17. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Min fru införskaffade sig nyligen en Acro S men har problem att sätta bild på låsskärmen. Går in på rätt ställe, får beskära bilden, den säger att den byter bild, men det händer inget, det är fortfarande den vanliga bakgrundsbilden på låsskärmen. Hur fixa? :neutral:

    Hon använder sig av grafiskt lås.
     
    Last edited: 11 dec 2012
  18. MIRvmn

    MIRvmn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den är tydligen redan påväg tillbaka, det gick snabbt jämfört med första omgången. Jag antar att jag får den imorgon, ska bli spännande att se om dom fixat den eller inte
     
  19. MIRvmn

    MIRvmn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dom påstår att dom inte hittat felet och nu ominstallerat programvaran
     
    Last edited: 13 dec 2012
  20. snozan

    snozan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    Precis läst hela tråden. Intressant utveckling. Allt va frid å fröjd, tills datumet för release på "V" kom :D