ACRO S

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av tusenkonstnar, 27 jul 2012.

1. tusenkonstnar

tusenkonstnar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Min uppdatering gjordes Ota. Vet dock ej vad som skiljer

Skickat från min LT26w via Tapatalk 2

2. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Fick också min uppdatering OTA igår, kanske bara dök upp OTA något senare än via PC Companion?

3. DRo

DRo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Lekt med min faders nya Acro S och måste säga att den verkar rätt trött för specarna.

1) Tar ibland lång tid på sig att få fram tangentbordet när man tryckt på adressfältet i webbläsaren

2) Långsam på att ladda sidor (Vi har fiber 100/10 här hemma så det är inte internet som det är knasigt med, får 30 Mbit ner och 12 Mbit upp med bredbandskollen i mobilen)

3) Behöver rita om launchern ibland. Ett problem jag vant mig med men jag kör ju Xperia Neo och den har ju extremt lite ram. Att behöva vänta på att launchern "startas" på en sånhär ny telefon känns lite B.

Blev inte bättre med OTA-uppdateringen som precis kom heller. Man vill ju säga "Men det blir nog bättre i Jelly Beans" men känns som att det är hela androidvärldens ständiga mantra - "Det blir bättre i nästa version. DÅ kommer android flyta!"

4. kraxiz

kraxiz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vilken telefon jämför du med?

Att ta tid att få fram tbg är nog snarare ett problem i Android än i Acro S, för det är ett fenomen jag upplevt i alla mina 3 Androidlurar (senast htc one x). De andra 2 problemen känner jag dock inte igen. Sidor laddas lika snabbt som i min flickväns iPhone 4s och HOXen iaf, och den har inte ritat om launchern en enda gång.

5. pappageek

pappageek Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Prova installera Swiftkey (som är ett jävligt bra tangentbord i övrigt).
    Jag provade precis det du beskriver ovan, och samma nanosekund jag trycker på adressfältet kommer tangentbordet upp.

6. Samoht

Samoht Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Efter att ha kikat lite närmare på vad Acro S presterar kameramässigt så börjar jag fundera på om det verkligen är nån idé att sälja min Go och köpa en Acro istället?

Jämfört med min gamla Satio så presterar de nya mobilerna från Sony ganska usla bilder fulla med brus, kameramässigt verkar det vara Nokia N8, 808 eller Lumia 800/900 som gäller om man inte vill försämra just kameradelen. Men då sitter man där med Symbian igen om man inte går på Lumia förstås...

Är Acron nå mycket bättre än Go vad gäller kameran eller är det hugget som stucket?
    Fördelen med Acron är förstås en fysisk kameraknapp men nackdelen mot Go verkar vara batteritiden.

Alternativet är förstås att komplettera med en P&S-kamera då man inte har med sig systemkameran överallt.

Last edited: 2 sept 2012
  7. repan01

repan01 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Sony Xperia X Performance
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Info:
    Används enbart som väckarklocka
    ROM:
    Sony Z2 (WiFi)
    Jag känner heller inte riktigt igen detta. Jag själv har bytt från en Neo till en Acro S, och jag upplever allt som betydligt kvickare (jag kör mer eller mindre med samma konfiguration på Acron som Neon).

Dock så är det främst tre mindre saker som jag stör mig på.
    1) Av någon anledning kommer jag alltid åt "hem"-knappen när jag skall trycka på mellanslag vid textinmatning, detta innebär att jag kastas ut på hemskärmen, troligen kan jag "konfigurera" bort detta i Nova (eller så lär jag mig att trycka rätt).
    2) Av de appar som jag använder så kan jag inte välja att spara på det externa minneskortet. Jag hoppas givetvis att framtida uppdateringar av de appar jag använder kommer att råda bot på detta.
    3) Det externa minneskortet i sig är svårt att nå i telefonen, min favorit bland filhanterare, ES Filutforskaren, kan inte nå detta utan jag fick ladda ner några andra filhanterare och behålla den första bästa som kunde nå det externa minneskortet så att jag kan kopiera filer mellan det externa och interna.

Dessa saker är på snudd "dagens i-landsproblem" och jag vet (hoppas) att lösningar på detta kommer i framtiden då tekniken med att ha både internt och externt minneskort känns rätt nytt.

8. Samoht

Samoht Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    repan01: Kan rekommendera Solid Explorer, en mycket trevlig filhanterare.

repan01 gillar detta.
  9. tjo

tjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Någon som hittat en bilhållare som laddar till denna???

10. Samoht

Samoht Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Precis fått hem och packat upp min Acro. Med GO:en så följde det med ett skärmskydd i lådan, ska det inte göra det med Acron också eller sitter det redan på telefonen?

11. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det sitter förmonterat på skärmen :).

Ja, teknikproffset säljer en för 60kr tror jag det var som jag använder, den fungerar perfekt till Acro S!
    http://www.teknikproffset.se/BIL/Bilhaallare/Bilhaallare-foer-GPSMobiltelefon-2.htm

Last edited: 7 sept 2012
    Samoht gillar detta.
  12. Samoht

Samoht Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Tack och bock CML. Trodde det bara var splitterskyddet som var förmonterat men det är ju bara bra att även skärmskyddet är förmonterat, besparar mig många svordomar. :)

13. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Detta var iaf vad jag kom fram till efter att ha undrat själv, efter att ha googlat och hittat ett svar på sonys supportforum. "Splitterskyddet" är även skärmskydd och sitter förmonterat. Visst kan man ta bort det och sätta på ett alternativt skydd om man vill, men jag tycker det fungerar bra. Blir det repigt är det bara att byta.

14. Samoht

Samoht Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Aha, då blir det till att köpa ett skärmskydd. Johan-SonyXperiaSupport skrev nånstans att splitterskyddet inte är ett skärmskydd och repas därför lättare. :)

Får inte dockningsstationen (medföljande DK200) att fungera med Acron, händer inte ett dugg när jag sätter telefonen i dockan varken på datorn eller i telefonen.
    Kopplar jag in USB-kabeln direkt i telefonen fungerar det som det ska, gör ingen skillnad att sätta USB till felsökningsläge på telefonen heller.

Måste man göra nåt speciellt för att få dockan att fungera eller är det antingen min docka eller kontakterna på telefonen som är paj?

15. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hmm, det där låter konstigt. Koppla dockningsstationen till nätström istället för datorn (låter enkelt men man vet aldrig om du testat eller inte ^^), kan vara där det krånglar kanske.

Se även till att trycka ner telefonen hela vägen i stället, ibland om man trycker lätt hamnar den några millimeter upp vilket kan störa laddningen.

Själv tycker jag stället är fantastiskt bra, det står på mitt sängbord och telefonen hamnar däri varje kväll. Tack vara det sliter man inte på luckorna och telefonen håller sig tät :). Skaffa bluetooth-lurar också så har du en perfekt telefon för den som rör sig ute även när det regnar!

16. Samoht

Samoht Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Hmm...Hade faktiskt inte tänkt på att koppla den direkt mot vägguttaget, när jag gjorde det så hoppade den igång och började ladda direkt så kanske inte går att ladda via dockan när den är kopplad till USB.

Har nog tänkt väldigt fel om jag ens tänkt när jag tänkte docka som i kommunikation, det är ju en bordsladdare och inget annat. Har kört en Satio och där sitter kontakten på sidan där både laddare och kommunikationskabel kopplas så det slog mig aldrig att det som finns på sidan på Acron är bara för laddning. Har ju till och med kollat användarhandboken där det dessutom står 'Uttag för laddningsdocka' som beskrivning för sidokontakterna. :o :D

Tack för hjälpen CML. :)

17. DjSweetBazz

DjSweetBazz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S23 Ultra
    läste nånstans att telefonen klarar upp till 64GB (microSD) utan problem även fast det står max 32GB. Nån som vet om detta stämmer?

Last edited: 10 sept 2012
  18. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Har den vanligt sim eller microsim?

19. tjo

tjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vanligt sim, men adapter kommer med ifall du har micro sim!

tobias84 gillar detta.
  20. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia