ACRO S

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av tusenkonstnar, 27 jul 2012.

  1. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kör med 64gb och har inte haft några problem

    Skickat från min LT26w via Tapatalk 2
     
    DjSweetBazz gillar detta.
  2. DjSweetBazz

    DjSweetBazz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra
    tack för svaret, då blir det att köpa en sån då :)
     
  3. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    vilken gillar du mest, Xperia go eller Acro S?
     
    Last edited: 11 sept 2012
  4. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Acro S, pga bättre kamera och en fysisk kameraknapp samt till viss del den större skärmen. Samtidigt så tycker jag att storleken på Go är bättre än Acrons storlek vilket kanske är lite motsägelsefullt, tycker Acron känns lite klumpig. Hade det inte varit för den mindre bra kameran i GO och att den saknar kameraknapp hade den lätt fått stanna i min ägo. :)

    Bägge är ju blixtrande snabba jämfört med min gamla Satio så rent prestandamässigt är det hugget som stucket för min del mellan GO och Acro S då bägge duger gott och väl för mig på den punkten.
    Hann inte testa Go's batteritid så mycket (hade den två dagar) men det lilla jag hann testa så verkar det vara bra batteritid i GO.
    Acron togs ur laddningsdockan vid kvart i sju imorse, 88% kvar nu men då har den använts väldigt sparsamt idag då det varit fullt upp på jobbet. Endast lite facebookande samt messande så skärmen har inte varit igång så mycket, blåtand och wifi avslaget men mobildata aktiverat.
    Men i slutändan så är nog GO den vassare vad gäller batteritid, standbytiderna på GO är ju bra mycket bättre än Acro medans Acro har bättre samtalstid?!

    Den perfekta mobilen för mig har inte släppts från Sony ännu, en IP57/67 med 3,7-4" skärm, en bra kamera a'la Satio eller de nyare Nokiamobilerna med en fysisk kameraknapp och ett väl tilltaget batteri med liknande övrig hw som Acro samt lika robust som Active. :)

    Så både GO och Acro är nära min drömtelefon, den ena når inte riktigt fram till målet och den andra skjuter stolpe ut typ. :D
     
  5. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Varför i hela fridens namn har inte Sony släppt en bilhållare med samma sätt att ladda mobilen på som laddningsdockan gör?

    Sony's support visste inte om det var nån på gång heller, hade ju varit en klockren hållare.
     
  6. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    så Mobilkameran är väldigt viktigt för dig om man säger så? jag äger en GO och batteriet är grymt :D den kan hålla i 2-3 dagar om jag är sparsam annars 1 och en halv dag med mycket användande. Ja det som var avgörande för mig mellan Acro S och GO var just storleken. är lite sugen på att testa en IP57/67 runt 3.7" om det kommer någon!
     
  7. CML

    CML Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Roligt det där med vad man tycker är en stor telefon. Jag tycker Acron är alldeles lagom, men jag hade tidigare en HTC One X.
     
  8. otekniskan

    otekniskan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur lägger jag till en egen ringsignal? Gillar inte alls de som som ingår i telefonen och skulle så gärna vilja byta. Hur gör jag??
     
  9. carnaval

    carnaval Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Jag har installerat en utforskare (ex fileexplorer). Sen är det bara att lägga ringsignalerna i "Ringtones" och meddelandesignalerna i "Notifications".

     
  10. Garmin

    Garmin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Intressant efterträdare till min Defy!

    Hur skulle ni jämföra Acro S mot Galaxy S2 då det gäller prestandan?

    Specarna ser ju ganska likvärdiga ut eller?
     
  11. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jupp, har ju vant mig vid kameran i gammeln så kameran i GO blev ett lite för stort steg ner. Acron är bättre men den är ändå inte lika bra som i Sation men får duga iaf.

    GO verkar vara lite av en fullträff om man inte har så stora krav på kameran, riktigt trevlig lur. :)
     
  12. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Det är inte alls mycket som skiljer. Båda har kompetenta dubbelkärniga processorer från förra året och 1 gb RAM.

    Om man ska vara noga är Samsungs CPU och GPU en liten smula bättre i benchmarks. Men när det kommer till kritan märker man ingen skillnad vid daglig användning.Båda kör ICS helt ok. Sen är ju skärmen och kameran på Acro S klart bättre. (720 p upplösning, bättre sensor)
     
  13. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Instämmer. Jag upplever bara 3 skillnader på min S2 och Acro S, samtliga till acrons fördel.
    1) Vattentät
    2) mycket snabbare laddning
    3) bättre skärm

    I öfvrigt känns de identiska

    Skickat från min LT26w via Tapatalk 2
     
  14. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    + att kameran är snabbare på att ta bilder.. :)
     
  15. NisseDILLIGAF

    NisseDILLIGAF Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

  16. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Prövat Xperia Acro S

    Har testat en Xperia Acro S, svart och den verkar lovande än så länge. Har inte testat om den är vattentålig eller damm/stötsäker. Första man lägger till är att den är lite knubbigare än Xperia S men verkar lite mer gedigen och stabil till formen - Sony har äntligen kommit på att om man har ett fast inbyggt batteri så behöver man inte ta loss baksidan utan man har nu luckor för både Minneskortet och Sim kortet på sidan. Bra att man har separat Micro minneskort (saknas ju på Xperia S) och bra också att man har SIM kort platsen på sidan - däremot är luckan och SIM kortsplatsen något av det pilligaste och knepigaste jag har upplevt med en sladdrig plastadapter som man skall använda oavsett om man har standard eller micro SIM kort. Det mattsvarta utförandet gör att den ligger bra i handen och inte glider iväg som mer blanka modeller gör. Knapparna på sidan är on/off knapp, volym upp/ned samt kameraknapp vilka är lite bättre och gedignare än på Xperia S - speciellt kameraknappen. I övrigt är mycket likt Xperia S när det gäller skärm, menyer och det är ju samma OS - ICS som sitter i från början.

    Vad som skiljer är också ett bordställ som medföljer som man kan ladda med ubs-sladden men det är också det enda man kan göra.

    Återkommer när jag prövat den lite mer.
     
  17. pappageek

    pappageek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    71
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Snart inne på min första månad med denna telefon. Är supernöjd!
    Har testat den extremt med vatten, och det fungerar riktigt bra. Har tagit riktigt fräcka bilder :)

    En annan sak jag gjorde nyligen var att roota den på ett sjukt enkelt sätt. Plugga in och köra detta bara http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460
    Inga konstigheter.

    Har inte på denna lur och kommer inte heller börja flasha med några ROMs, är väldigt nöjd med det som levererats med luren.

    Installerade sedan SetCPU (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=505419) och Battery Juice Defender (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.latedroid.juicedefender&hl=sv)

    Har märkt en avsevärt bättre batteritid. Tar ur den ur laddaren på morgonen och har då batteri i nästan 1½ dygn. Laddade den igår morse och har just nu 56% kvar, och har inte använt den mer sparsamt än annars.
    Kan vara ett tips för er som stör er på batteritiden!
     
  18. Dahlbäck

    Dahlbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur är det med dammansamling på kameralinsen?

    Jag har en Active som jag är ganska nöjd med, även om det ibland rycker i pryltarmen. Det jag stör mig mest på är kameran, särskilt som linsen drar åt sig damm från mina kläder i sällan skådad omfattning (typ helt oanvändbar om jag inte går runt på stan med tops). Förmodligen pga. statisk elektricitet. Se denna tråd. Är det någon som kan uttala sig om hur Acro S sköter sig i detta hänseende?

    (Korspostas i Xperia Go-tråden eftersom jag även funderar över den modellen.)
     
  19. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

  20. repan01

    repan01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Sony Xperia X Performance
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Info:
    Används enbart som väckarklocka
    ROM:
    Sony Z2 (WiFi)
    Skall bara infa om att har man ett sådant skal på telefonen går den inte ner i laddningsdockan, utan man får ladda den på vanligt sätt (eller så får man kränga av skalet när man skall ladda). Jag kör själv med ett liknade (inköpt på eBay) av lite olika anledningar, bla så vill jag ha en liten förhöjd kant runt skärmen så att den inte ligger skaver mot bordsytor etc..

    Skickat från min LT26w via Tapatalk 2