Adaptive brightness sparas inte

Diskussion i 'Nokia 7 Plus' startad av thr, 5 maj 2018.

  1. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Ibland händer det att inställningen för adaptive brightness inte sparas. När man ändrar den och avaktiverar och aktiverar automatisk ljusstyrka så går den tillbaka till ett gammalt värde. Det händer även när man släcker skärmen och tänder den igen.
    Värdet som den går tillbaka till är olika och vart det kommer ifrån har jag ingen aning om.
    Jag har inget i Tasker som ändrar det och ingen annan app som påverkar ljusstyrkan.
    Vad kan det vara för fel?


    View: https://youtu.be/wAHS3AwNMJA
     
  2. floiyd

    floiyd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Verkar som att jag har samma problem, inte helt säker då jag bara haft telefonen i 2 dagar. Upplevde idag vid 3 tillfällen när jag använde den i starkt solljus att skärmen var mörk och ljusstyrkan var inställd på lägsta, fast jag dragit upp den till max innan.
     
  3. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag har provat att bara köra med adaptiv brightness trots det där beteendet och spontant verkar det fungera bra. Så frågan är om man helt enkelt inte kan ändra den adaptiva inställningen utan att den mätaren bara visar vad den adaptiva funktionen använder sig av just nu? Lite konstigt dock, eftersom det inte fungerar så på min Nexus 6P med Android 8.1.