Adobe Builder 4.5 och Flex som verktyg

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by MangeBy, Sep 7, 2011.

1. MangeBy

MangeBy Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har börjat utveckla lite enklare appar i Adobe Builder 4.5 för att sätta mig in i vilka fördelar och begränsningar Flash och Adobe Flex har. Jag ska starta upp en verksamhet som ska utveckla plattformsoberoende applikationer till företag och privatpersoner och letar just nu samarbetspartners (inleder på hobbynivå).

Finns det någon duktig flash-utvecklare/grafiker som är intresserad att bolla idéer så vore det väldigt kul!

Jag har kompisar från spel-branschen och en mjukvaruutvecklare som är med i projektet.

2. Tommislav

Tommislav Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej.
    Jag är flashutvecklare som har börjat med android relativt nyligen, och jag har också tittat en hel del på att publicera flash-content till flera plattformar (framförallt android).

Om du är intresserad av att bolla lite idéer så brukar jag försöka dyka upp på så många av androidutvecklarträffarna som möjligt. Bor du i närheten av stockholm och vill bolla idéer så gör jag det gärna där.

Du håller bäst koll på när träffarna är genom deras twitterkonto: Twitter

Eller följa tråden här på swedroid:
    https://swedroid.se/forum/47258-fler-utvecklartraffar-i-stockholm.html

mvh
    /Tommy Salomonsson

MangeBy likes this.
  3. MangeBy

MINA ENHETER

Tack Tommy, det låter väldigt intressant, jag bor i Stockholm/Hornstull och är flexibel, jobbar 50-75% och lägger resterande tid på mitt projekt. Vi har en utvecklare i iOS för iPad, iPhone men det är just till android som jag är intresserad av hjälp.

Jag träffas gärna eller dyker upp på androidutvecklarträffar, tack för tipsen!

Mvh.
    /Magnus Byström

4. Tommislav

Tommislav Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

5. MangeBy

MINA ENHETER

Trevligt att det är på söder!

Hej Tommy,

Jag såg att det var en träff men kunde tyvärr inte delta denna gång, är mitt uppe i flytt och planering av resa.

Men det är ju super att man kan ses på söder, jag dyker gärna upp en annan gång :)

Om du vill nå mig på Facebook så är mitt användarnamn där Magnus Bystroem. Hoppas vi ses vid annat tillfälle!

/Magnus