Advent Vega?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av general_z, 16 sept 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. general_z

general_z Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej,

Ska till London om 11 timmar och tänkte köpa en Advent Vega där, den kostar ju endast 2000:- och visst har den inte samma prestanda som en Galaxy Tab 10.1, men tycker inte alls en surfplatta är värd över 4 000:- så priset 2 000:- känns väldigt vettigt, särskilt med tanke på att man kan lira in gpu-accelererade Android 3.2 på den osv; Advent Vega gets unofficial, GPU accelerated Android 3.2 port (video) -- Engadget

Men -- tycker ni det är värt det? Kommer mest använda den när jag åker till/från jobbet, på flyg och andra tråkiga platser där en portabel enhet gör det hela lite roligare.

2. benknackan

benknackan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 687

MINA ENHETER

Ja det tycker jag personligen. Men kan inte tycka åt dig om det ar värt 2000 kr beror ju på en himla massa saker...

3. general_z

general_z Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Klart det gör. Tänkte köpa den, men den är nog bara värd 2 000:- om man ser till helheten för skärmen var väldigt dålig på den i jämförelse med andra enheter. Det kunde man nästan på förhand lista ut dock för något måste givetvis göra den billigare än konkurrenterna. :)

Så det blev 50/50 i affären. Den var slut i affären, men det gör lika mycket som om den inte var det. En surfplatta är inget man verkligen måste ha ändå. ;)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.