Ändra befintlig Contact Type från "Phone" till "Google". Hur göra?

Diskussion i 'Tattoo' startad av realnick, 23 jun 2010.

  1. realnick

    realnick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tjena.
    Jag har pillat och donat ett tag nu och undrar varför det inte går att ändra en befintlig kontakt till Google, så att man kan synka dom med sitt gmail-konto.

    Det går ju att ändra Contact Type när man lägger till ny, då kan man välja mellan typ Phone, Sim och Google. Detta verkar dock inte gå att ändra i efterhand.

    Någon som har något knep? Eller om man kanske kan göra backup av alla kontakter till SIM, och sen importera dom som Google-kontakter? Vad vet jag.. Någon?
     
  2. Hixx

    Hixx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Finns program för att exportera din kontakter till en csv-fil. Sen importerar du den listan till din adressbok i google. Ett tips är att skapa en grupp, förslagsvis kallar du den gruppen "adressbok" som du endast syncar mot. Blir lite mer hanterbart då Google annars syncar varje kontakt du har, även endast epostkontakter och lägger upp dom i din adressbok.
     
  3. realnick

    realnick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tackar för tipset! Du har dock inte namnet på programmet? Kan nog söka på market annars, eller är det ett program till windows?
     
  4. Andreas88

    Andreas88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det inte någon som kan namnet på appen som kan göra en .csv?
     
  5. windmark

    windmark Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Även jag skulle vilja veta namnet!
    Annars går det att synkronisera kontakterna med Windows Contacts eller Outlook och därifrån exportera som .csv-fil. Den lösningen räddade mig när MyBackup av någon konstig anledning raderade alla kontakter vid backupen och det inte gick att återställa från backup-filen när jag hade rootat.