Ändra din DPI!

Diskussion i 'Desire HD' startad av Moonshine Fox, 12 januari 2011.

1. sthlmroad

sthlmroad Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har i princip allt original (1.32). Kör med GO Launcher dock. Jag gillar telefonen, men framför allt textstorleken i menyerna gör mig tokig. Sånt slöseri med skärm. Så jag provade LCD Density Changer och ändrade till 160. Mycket härligare känsla på alla sätt! Och att notifieringsskärmen blir lite ful gör mig ingenting, däremot är det vissa saker som inte fungerar, till exempel när jag i Kontakter ska länka ihop med nåt konto:

"Processen com.android.htccontacts för programmet Kontakter stoppades oväntat. Försök igen.

Tvinga fram en stängning."

Eller i webbläsare när jag försöker öppna bokmärkessidan.

Är lösningen att byta ut dom programmen? Eller finns det någon rom som lämpar sig bättre för lägre densitet, eller finns det helt enkelt något mycket enklare sätt att utnyttja skärmen bättre?

Tack på förhand

2. MarcusDaze

MarcusDaze Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Exakt vad är DPI'n för något? Vad tjänar man på att ändra den?

3. Michko

Michko Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dpi google my friend! :teeth:

Är det ingen annan som stör sig på det stora mellan rummet mellan ikonerna om ni ändrar till till exempel 190DPI.
    Annars är det rätt trevligt med högre upplösning.

4. MarcusDaze

MarcusDaze Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ah tack, måste man ha root för att ändra DPI'n?

5. Michko

Michko Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

ja, det tror jag att det stod

6. Moonshine Fox

Moonshine Fox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, i och med att DPI-inställningen ligger i /system/build.prop filen så måste du ha root för att komma åt den.

Den där appen ändrar tydligen inte build.prop, åtminstone inte permanent, så jag vet inte vilken variant den gör, men uppenbarligen något i /system också eftersom även appen kräver root.

Du behöver egentligen inte root för att kunna kopiera ut filen (tror jag), men för att kunna lägga tillbaka den modifierade filen krävs root (tillgång till att remounta /system some writable).

7. Moonshine Fox

Moonshine Fox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

UPDATE!

Till er som kör CyanogenMod (eller bara har "Spareparts" installerat) så kan man i SpareParts klicka ur något som heter "Run older apps in compability mode" (Längst ned, valet som heter "Compabatility Mode"). Det hjälpte åtminstone mig att få ett antal apps att helt plötsligt fungera felfritt. Innan jag gjorde detta så blev bl a Reckless Racing bara en liten ruta i mitten, men sedan jag stängt av Compability Mode så blev Reckless i fullskärm + att det laggar mindre.

Rekommenderas!

(Uppdaterar även första inlägget med detta)

Hgerner gillar detta.