Ändra gmail-konto som är associerat med Market

Diskussion i 'Allmänt' startad av Herrola, 16 nov 2010.

1. Herrola

Herrola Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet någon om det är möjligt att ändra Google-konto som är associerade med market? När du ställer in enheten för första gången anger du ett Google-konto, detta kommer vara ditt primära konto på telefonen. Men jag använde ett Googlekonto, som inte stöder Google Checkout. Jag la också till ett vanligt Google-konto och la Google Checkout till det. Men market kommer att använda det första kontot. Så när jag försöker köpa en app, frågar den fortfarande efter mitt kreditkort, men efter att ha angett detta rätt får jag ett serverfel, och jag kan inte fortsätta. Har försökt flera gånger senaste månaden.

Jag kan göra en fabriksåterställning, och försöka lägga till mitt nya Google-konto först. Men jag undrar om det finns ett sätt för att undvika detta? Jag tänker mest på att slippa installera om alla apps och strula med kontaktboken.

2. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag undrar också detta! Någon som vet hur man kan göra? :)

3. Ericfoto

Ericfoto Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vill oxå veta!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

När jag bytte lösenord på mitt google account så vägrade telefonen (Sony ericsson X8 med 1.6), synca kalendern & gmail. Det löste sig genom att rensa google apps data:

Settings->Application settings ->Manage Applications->Google Apps , Clear Data.

Efter det fick jag mata in lösenordet igen. Jag kommer inte ihåg om det även gick att mata in användarnamn, förhoppningsvis går det.