Diskussion: Ändra land för Play Store

Diskussion i 'Google Play' startad av edvinnn, 20 aug 2018.

  1. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Är i Singapore och skulle ladda ner Starbucks Singapore appen... men den var inte tillgänglig i min region. Jag menar, jag är ju här nu.

    Hittade senare på Googles forum att man kan byta region en gång per 12 månader, och då försvinner all kredit osv som jag har på mitt svenska Google konto.

    Så trots att jag ska vara här i 6 månader och har singaporiansk operatör så får jag inte ta del av det lokala utbudet. Bara jag som tycker detta känns fel?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 021
    Mottagna gillanden:
    8 513
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Skapa ett nytt Google konto på plats och lägg till det i luren utöver ditt svenska. Man kan växla mellan dessa i gplay och då borde du få tillgång till de appar som är lokala i Singapore antar jag.
     
    bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 741
    Mottagna gillanden:
    44 738
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    This. Jag gjorde så när jag var i USA senast för att få ned apparna som krävdes för lokaltrafiken (några butiker hade också egna appar, och om man installerade dem kunde man få tex 20% på första köpet - rätt generösa erbjudanden)

    Enda bekymret är att vissa inte accepterar utländska kort, men i 9/10 fall fungerade det fint.


    Att byta region/land för sitt primära konto är lite knepigt, så det hade jag inte försökt mig på om jag inte planerat att stanna en längre period i ett annat land.
     
    Vispen74 och chraist gillar detta.
  4. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 834
    Mottagna gillanden:
    4 920

    MINA ENHETER

    Väcker liv i denna tråden.

    Jag har försökt byta land genom att följa anvisningar som står på denna sidan Change your Google Play country - Google Play Help

    Men jag lyckas inte få upp valet att ändra land i Play store under Konto - Land och profiler.

    Det jag har gjort är att jag skapat en ny betalningsprofil med Sverige som adress och så har jag lagt till ett betalningsmetod på Redirecting...

    Google är bra krångliga med alla inställningar, Google assistant och Google home är ett annat exempel där det finns mängder med inställningar på olika ställen som på ytan verkar göra samma sak.
     
    edvinnn gillar detta.