Ändra lösenordfält till att VISA lösenordet under runtime!

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av johle, 24 jun 2010.

1. johle

johle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare,

Jag skulle vilja implementera den mycket (av mig) uppskattade funktionen att en användare tillåts visa sitt lösenord under inmatning. Detta då man (jag) ofta skriver fel någonstans på vägen och det är trevligt att inse detta direkt så man inte behöver skriva om både användarnamn och lösenord igen.

Jag använder mig av ett EditText som input och detta kan ju som bekant sättas i "lösenordsläge" genom att sätta följande attribut: android : password="true".

Detta vill jag sedan ändra runtime när en checkbox kryssas i. Dock hittar jag ingen lämplig metod för detta. Det måste ju gå på något sätt, när man loggar in på WiFi med HTC's operativsystem fungerar det ju precis så? :o

Tacksam för svar! :)

Last edited: 24 jun 2010
  2. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

3. johle

johle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ahh! Tack :) Dock verkar transformation användas just för vad det låter, till att ÄNDRA. Jag vill ju "bara visa" det som skrev, tills vidare kör jag på:

passwordField.setTransformationMethod(android.text.method.HideReturnsTransformationMethod.getInstance());

Vilket ersätter retur/enter med ingenting, så man ser iaf tecknena. Det får duga tills vidare... :)

Tack!

EDIT: Cursorn verkar hoppa till början varje gång man gör detta, vilket är en aning irriterande. Och Någon setCursorPosition verkar inte heller finnas, som i en TextView eller liknande... :o

Last edited: 24 jun 2010
  4. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

5. johle

johle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, tack! Nu fungerar det fint :)