Ändra region med FUS och Odin?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av hackan, 21 jul 2010.

  1. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu är jag kanske ute och cyklar, men tänkte fråga ändå.

    Det är så att jag nu när jag har min Galaxy S tänkte jag fixa med min vanliga Galaxy. Jag har dragit in Galaxo 1.6.3.3, men misstänker att det kan hjälpa att flasha den då jag har II5 för tillfället. Det bör dessutom göra att jag blir av med kameraknapp-buggen, har jag för mig.

    Till att börja med så undrar jag om det är möjligt att få telefonen att bete sig som en svensksåld Galaxy genom att flasha den, alltså byta region på något sätt? Jag har kollat lite på Samsung FUS Downloader, och misstänker att det går att få ner rätt filer genom att ange rätt värden.
    Jag skulle dels vilja slippa mata in APN-inställningar själv, och jag har dessutom haft problem med att skicka SMS genom standardprogrammet i den, samt att kameran "laggar". Eventuellt kan en flashning lösa något eller några av problemen.

    Är det något som vet om det är möjligt att få telefonen att bete sig som svensksåld, eller är det lika bra att dra in JC6 (eller någon annan version?) från Samsung-Firmwares?

    Tänkte ha telefonen som reserv, alternativt låta någon av föräldrarna använda den.
     
  2. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan svara på min egna fråga: Ja, det verkar gå. Det gick även utmärkt att gå tillbaka till officiell firmware från "rätt" region (tysk alltså), med en CSC-fil jag hittade genom att söka lite på Google.

    Nu är telefonen återställd till Android 1.6 som har släppts för Tyskland, lagom till att 2.2 letar sig ut till alla nyare telefoner. Ska se om GPSen fungerar bra med senaste officiella firmware (JB2) innan det blir GAOSP igen.