Ändra touch-knapparna på Galaxy Tab 2.7

Diskussion i 'Samsung' startad av Stefan-1987, 12 okt 2012.

1. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hallå! Det finns några touchknappar på min Galaxy Tab 2.7 som jag inte använder. Går det att modifiera om taben som Nexus serien har? Sedan ville jag flytta upp notifikations menyn med klockan, exakt som Nexus serien har. Hur går jag till väga då?

/ Stefan

2. Oxygen

Oxygen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tror inte du kan ändra touch-knapparna. Om du har rootat plattan kan du experimentera med DPI-inställningen och på så vis få plattan att visa olika interfaces (tablet, phablet eller phone). Du verkar vara ute efter phone-varianten så jag skulle prova att höja DPI-inställningen...

3. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ok, har inte den blekaste aningen om vad DPI är för något. Har dessvärre aldrig rootat en telefon eller surfplatta. Tycker det är för krånligt.

4. Oxygen

Oxygen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Då finns det vad jag vet inget sätt att ändra knapparna och notifikationerna...

5. Mushi-shi

Mushi-shi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu når du får 4.1 opdateringen kommer Tab 2 7.0 også til og køre phablet som er det nexus 7 bruger. men i 4.0.x køre den med Tablet interface.

Du kan allerede hente en 4.1 update hvis du har lyst til og køre en update ikke lavet for sverige men der er svensk sprog i den. Ellers er det og vente på den kommer i Sverige så du får den OTA hvis du har sat tableten op til det.