Ändra upplösningen på foton...

Diskussion i 'Blade' startad av hans peter, 9 jun 2012.

  1. hans peter

    hans peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har en känsla av foton som jag tar med min Blade blir väldigt stora. Går det att ändra upplösningen någonstans så att de blir mindre innan man skickar iväg dom i ett SMS?
    /hans peter
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 021
    Mottagna gillanden:
    8 513
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Storleken på bilderna ändrar sms-appen automatiskt, bara att skicka som "vanligt" ;)
     
  3. hans peter

    hans peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Sorry, jag skrev fel i frågan. :) Jag menade förståss som e-post. Om man skickar flera bilder riskerar man nämligen att inboxen på mailservern inte tar emot dom. Det kunde då vara bra att skala ner dem något (om man inte vill skicka en i taget).
    /hans peter
     
  4. Jinxxed

    Jinxxed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nej.

    Du kan ändra upplösningen när du tar kortet eller med ett program för att göra det men det finns inget som automatiskt förminskar bilden beroende på hur du använder den (skickar den som e-post exempelvis).

    Vad har mottagaren för e-post leverantör, till och med Telias klarar åtminstone 100 bilder tagna med max upplösning utan problem. Kanske är det så att mottagaren behåller meddelanden på servern istället för att radera dem efter nedladdning?

    Be henne/honom skaffa gmail, när du fyllt tio gig med bilder har du skickat för många.