Ändra widgeten statusbyte som amatör?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av HydraGel, 28 jan 2011.

  1. HydraGel

    HydraGel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kanske skulle ha skrivit i utvecklingsdelen, men ändå.

    Det finns många widgets på market för att ändra inställningar osv, men jag gillar den som kommer med min SE-mobil. Det enda jag hade velat ändra på är att roamingknappen ersätts med en för att stänga av datatrafiken.
    Jag använder aldrig roamingknappen men jag använder ofta datatrafikwidgeten för att spara batteri osv, men den är ju så stor och ful.

    Frågan är då om jag som aldrig hållit på med apputveckling tidigare kan ändra det?
    Om jag laddar ned statusbyte-widgeten och sen "går in" i den och byter ut lite koder för roaming mot databyte. Själva ikonen kan vara kvar.
    Är det omöjligt?

    Det är inte superviktigt men jag tänkte att jag ändå kan höra efter här om det skulle vara lätt eller om det är alltför omständigt eller t.o.m. omöjligt.
     
  2. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Även om du gillar SE-widgeten så rekommenderar jag nog att lägga 6.50 på att köpa t.ex SwitchPro istället.

    Har mycket svårt att tro att en moddning av en existerande SE-widget är möjlig.

    Sent from my X10 mini pro using Tapatalk.
     
  3. HydraGel

    HydraGel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja, jag har köpt SwitchPro Widget och Extended Controls. De fungerar ju lika bra, men jag tycker SE:s är ganska snygg och använder därför den istället. Jag kom bara att tänka på det helt plötsligt och tänkte att jag lika gärna kan fråga även om jag inte hade några större förhoppningar.
     
  4. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    men har för mej att extended controls går att få nästan 100% likadant som original ?
     
  5. HydraGel

    HydraGel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Du tänker nog på SE:s "strömkontroll".
    Den har standardutseendet som finns i alla de populäraste switch/toggle widgeterna.
     
  6. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    aa du har rätt