Ändrade tema på min Desire med Cyanogenmod - Hittar inte tillbaka

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av spaceuser, 28 maj 2011.

1. spaceuser

spaceuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Skulle visa min dotter hur man gör för att ha ett annat tema än orginalet på min sedan en vecka rootade och med Cyanogenmod7 ROMet laddade HTC Desire. Hon har samma lur och vill ladda in en annan ROM än HTCs orgnalet med Sense, för att därmed erhålla mer ledigt minne för flera appar. Ett problem jag själv råkat ut för.

Som ni kan se på bilden så lyckades jag bara "nästan" återskapa temat till orginalet. Längst ned (med luren och globen mfl) så ser inte ikonerna ut som de skall göra. Hur får jag tillbaka detta? Höll på i flera timmar med inställningarna, men fattar knappt vad jag håller på med :teeth:

Kan annars tillägga att jag är väldigt nöjd med Cyanogenmod7 ROMen. Från 15 MB ledigt med HTC org ROM, har jag nu 130 MB, och då har jag laddat in säkert 10 nya appar som jag inte hade innan.

Tackar ödmjukast på förhand!

Bifogade filer:

Last edited: 28 maj 2011
  2. spunken

spunken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

När jag kollar på bilden ser det ju precis ut som orginal CM7 rommen?
    Men om jag har förstått det hela rätt är att ni vill ha CM7 men med ett senseutseende? är det korrekt?

isf kan jag rekommendera ett program som heter "launcherpro" och ett tilläggspaket till det som heter "LP Sense skin + clock widget"
    då ser det ut som HTC orginal fast du har CM7 i grunden..

3. spaceuser

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Den stora bilden jag visade på ovan, visar längst ned fem ikoner, stjärna, lur, fyrkant (för appmenyn), jordglob och en stjärna. Så ser det inte ut på CM7 i orginal. Istf stjärnorna ska det vara två punkter på varje, plus att jag också nu ser att punkterna högst up som indikerar på vilket av skärmarna jag befinner mig, också är väck. Annars så ser den riktig ut. Den funkar som den ska, men det irriterar mig att jag inte vet vad jag håller på med om jag vill byta bakgrund (tema). Det finns ju så himla många inställningar.

Letade på nätet och hittade hur det enligt mig såg ut innan, bortsett från att bakgrunden i detta fall var "fel". Här syns två punkter på var sida, som jag också tror indikerar vart jag är i hemskärmarna. Se bifogad bild.

Bifogade filer:

4. supercrw

supercrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Gå in på adw inställningar, sen gränssnitt och stil för huvuddocka, där kan du ändra hur många ikoner du ska ha.

Sent from my Legend using Tapatalk

5. spaceuser

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kanon... nu fick jag tillbaka prickarna längst ned också. Nu återstår bara prickarna för indikation av hemskärmarna högst upp, dvs ovanför Googles sökfält.

6. supercrw

supercrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Också inne på gränssnittinställningar, fast längst ner, skrivbordsindikator, där kan du välja vilken typ av visning du ska ha.

Ser att du har skrivbordsindikatorn igång, du får välja vilken stil du ska ha på den, dot paginator top ska du ha låter det som.

spaceuser gillar detta.
  7. spaceuser

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Strålande... Tackar ödmjukast för den hjälpen!