Äntligen reklamerat

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av sepipe-l0, 31 maj 2011.

1. JCuP

JCuP Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick för 2 dagar sedan äntligen reklamerat min O2X. 4 "reparationer" och en och en halv månad utan telefon totalt. De två första reparationerna byttes kretskort, men på tredje varvet fick jag tillbaks den med kommentaren "inget fel funnet". Inte helt otippat eftersom det annars hade inneburit godkänd reklamation. ;)

Fjärde gången gick jag till butik och pratade med butikschefen och förklarade utan att vara otrevlig hur besviken jag var och tillslut skrev hon i felbeskrivningen till verkstaden att hon själv bevittnat felet(felen). Detta verkade ha effekt eftersom reklamationen denna gång gick igenom! :)

Detta var ThePhoneHouse i GBG. Osäker på att jag kommer handla hos dem igen, har tidigare köpt mobiltelefoner direkt från operatören (Tre) och de har alltid varit betydligt mer hjälpsamma när saker har krånglat!

2. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Stämmer inte, det som gäller är att Anovo har 2 ggr på sig att åtgärda felet, lyckas de inte åtgärda felet på dessa två försök så lämnas mobilen in för reklamation, och då kollar Anovo så att di inte har åsamkat mobilen någon skada efter 2:a inlämningen och sen lämnar de ett reklamationsärende till LG som sen bestämmer om mobilen skall reklameras. Det finns inget som säger att det inte räknas som ett reparationsförsök om de inte gör något med telefonen.

Sent from my SGSII using Tapatalk

3. Gyns

Gyns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ta en SGS2:a den är helt fantastisk. Jag trodde inte att Android var så här bra. Min första Android upplevelse var med 2 st O2X:er som jag skulle kunna kasta i golvet och stampa på. Det är så jäkla skönt att kunna låta den vara igång alltid, utan omstart. Alarm ringer som det skall på morgonen, mail trillar in osv osv. Allt funkar. O2X:en fick jag aldrig till att fungera en hel dag i sträck.

4. affe

affe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Enligt Phonehouse så kan man reklamera den då man lämnar den för 4:e gången och att servicen inte räknas då Anovo inte åtgärdat den...jaja får väl se.

5. reidar

reidar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vad trött jag blir på tph! För mig krävdes det ett inlägg på fairshopping för att få häva köpet efter två försök. http://www.fairshopping.se/opinions/view/10541

Och ärligt talat så tycker inte jag att fabriksåterställning hos anovo är ett försök. Det kan jag göra själv.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Det som gäller att när mobilen åker in för tredje gången och det är samma fel så har du rätt att få pengarna tillbaka eller en ny mobil.

7. FreWik

FreWik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag äntligen lämnat LG för att aldrig komma tillbaka. Har äntligen en problemfri lur som tillverkats av ett företag med ambitioner.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

8. bumpas

bumpas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Liten uppdatering; Fick tillbaka luren med nytt innanmäte och med 2.2.2 installerat. Testade direkt och fick igång GPS och en fin låsning efter någon minut.

Denna gång fungerade inte OTA uppdatering men med datorn gick det bra att komma upp till 2.3.4 igen. Som jag misstänkte så fungerade inte GPS:en...

Annars var det en rappare telefon, undrar om de har gjort ngt med hårdvaran sedan första batchen (jag fick min på release datum)?

Nu blir det väl att lämna in igen tyvärr...

9. affe

affe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad gäller om man får en utbyteslur....börjar allt om från början då??
    Jag fick en utbyteslur idag nämligen..

10. ZoM

ZoM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag råkade glöma min telefon i byxorna när jag tvättade....attsingens eller något.

11. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Fungerar den fortfarande? Eller är den död?

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

12. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Eh... Känns nog som att det svaret är givet. Frågan är: vit eller mörk tvätt och 30-40-60-95 grader? :D

13. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Vissa mobiler har fungerat efter en tvättning, bara de tagit ut batteriet och låtit den torka ett tag.

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

14. Asssor

Asssor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tappade min lur i vasken fylld med vatten, dock så hann jag ta ut den efter nån sekund. La den framför en avfuktare vi har i tvättstugan öpppen och utan batteri i 24 timmar. Var väldigt buggig tre första dagarna med bl.a hörlursuttaget, men sen så blev allt normalt igen. Det enda som skadades var simkortet och efter jag bytte det så funkade allt. Detta hände för ca 4 månader sen och inte haft något problem sen dess.

Inte ens fuktklisterlapparna blev röda ;)

Men jag hade väl bara tur antar jag.

Men gör som så, dra ut batteriet och lägg mobilen framför en fläkt i några dygn öppen. Kolla även om de vita rektangulära klisterlapparna har blivit röda då detta tyder på en fuktskada och garantin är förbrukad.

15. nobad

nobad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

MINA ENHETER

Telefon:
    Op5
    Det kan man kalla en kvalitetslur ;) Synd att mjukvaran inte följer hårdvaran...Men slänger man in annan ROM i den så blir den precis så bra den borde varit från början även om jag tillhör de lyckliga som inte haft några problem alls även som standard.

16. ZoM

ZoM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Eh ja den är rätt så olevande :)

haha mörk 40 :)

17. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Hade en Nokia 3210 för några år sen som hamnade i en mörk 40 tvätt. Den överlevde fast skärmen blev mörk. Hade den när jag körde ut morgontidningar med cykel. Den lever nog fortfarande i någon låda därhemma :D

18. bumpas

bumpas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ok, efter en andra vända kom den tillbaka efter att de inte hittat något fel. GPS fungerar fortfarande inte. Jag har kanske testat 50ggr och den har fungerat att få lås en gång av dessa. Nu vet jag inte helt vad som gäller när det gäller reklamation. Eftersom jag köpt den av butik (tele2) så borde de väl ha ideér på vad nästa steg är? Vad ska man göra om de säger att de inte kan göra mera?

19. affe

affe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

fick ju som sagt en utbytesmobil...men den fan är ju inte nå bättre än den andra...så nu åker den också iväg till Anovo.

20. bumpas

bumpas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu är den inne för tredje gången (bett om reklamation) efter att ha pratat med LG där de verifierat att de har problem med GPS för tillfället, men att de förväntar sig en rättning under de närmaste veckorna. Är lite besviken sedan tidigare uppdateringar och vill nu ha möjligheten att reklamera luren. Om det verkligen kommer en uppdatering som löser problemet är det ju jättebra.

Vad betyder egentligen statusen "Vi väntar på teknisk upplysning om produkten från tillverkaren" hos Anovo? Är det verkligen så att de behöver be om OK ifrån LG?