Är alla X10 sega i skärmrörelser oavsett programversion?

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by H0gberg, Aug 6, 2010.

1. BigR

BigR Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, X10 är en riktigt snygg telefon. Hoppas du blir nöjd!

2. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker att telefonen laggar när man kör för hårt med taskkillern. Då tar det tid för telefonen att bläddra mellan hemskärmarna. Så fort telefonen startat allt som den vill så flyter allt på riktigt bra. Jag har lagt ner att allt det där kontrollerandet av vad telefonen har för sig. Ingen taskkiller ingen app för att kolla batteritiden. Nu när jag kör den i grundkonfigurationen + mina nyttoappar så klarar jag mig utan vidare två dygn på en laddning och inget lagg. En rapp och trevlig lur att jobba med.

3. BillyJoeBob

BillyJoeBob Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Och vad kollar du efter när du uppdaterat din telefon.. ? :P
    Inte är det Skapa Nummer iaf.

4. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Inte?

5. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Du verkar inte ha alla hästar hemma.

Inställningar -> Om telefonen
    Efter senaste uppdateringen så är det följande :

Fast programvara : 1.6
    Basbandsversion : 1.1. 31
    Skapanummer : R2BA026

6. BillyJoeBob

BillyJoeBob Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Och den senaste firmwaren som släpptes här nu för nån vecka sen, var det 26 eller 31 ?

7. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan titta på vilket som helst då båda till dagsdato uppdateras parallellt. Senaste uppdateringen är basbandversion 1.1.31, skapanummer R2BA026 som jag skrev ovan.

Last edited: Aug 7, 2010
  8. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

min X10:a är iaf. inte det minsta seg, vet inte vad folk slänger in för ''bloatware'' i sina, men jag har inga som helst lagg, inga fördröjningar när jag byter hemskärm, öppnar appdrawer, notification bar eller scrollar osv.

men fyller man telefonen med skit och brukar den totalt fel, ja då kommer den kännas totalt urkass - vilken mobil som helst skulle ju göra det...

9. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag begriper det inte heller vad man klagar på. SGS och Desire är inte det minsta snabbare av de jag provat. Eller rättare sagt, ibland snabbare och ibland segare beroende på omständigheter. Kan bli väldigt segt om telefonen uppdaterar t ex twitter eller FB samtidigt som jag ska göra något, men det gör det även på SGS. Så lite överdrivet tycker jag det är.

Sen om trådskaparen eller någon annan verkligen är missnöjd med telefonen är det inte min sak att döma vare sig åt det ena eller andra hållet. Det är upp till var och en.

10. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där känner jag inte igen alls. Jag har inga problem med vare sig original hemsidorna eller med ADW.
    Tro mig, min sambo har en iPhone och jag jämför dem ibland och visst finns det tillfällen då iPhonen är bättre. Absolut.
    Men när det gäller att växla mellan hemsidorna på min X10 så följer den exakt mitt fingers rörelser. Jag har provat detta flera gånger och sitter jag och flackar fram och tillbaka som ett hjon så kan det lagga lite ibland. Men varför ska man bete sig som ett hjon egentligen?
    Jag har dessutom ett sånt där härligt flugpapper kallat Invisible Shield och det hjälper inte till precis. När jag orkar ska jag ta bort det. Fast just nu sitter det bra där och jag behöver inte oroa mig för att repa skärmen.

Som du beskriver det har jag det däremot med Mediascape. När jag vill byta bild och drar åt sidan växlar den bild först när jag slajdat klart. Det tror jag inte beror på skärmen utan på programmeringen för att SE tror att vi vill ha det så.

11. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det som skiljer oss från Iphonefolket är att vi själva får ta ansvar för vad vi stoppar i för appar i våra telefooner. Så det går inte att bara gnälla över lagg och annat strul utan att vara förvissad om att vi själva inte ställt till med problemen. Det finns ingen uppdate som fixar dåligt skrivna appar. Det är lite kluvet det där att inte ha pappa Steven eller någon annan som hindrar att man gör något otillåtet.

12. kallediallo

kallediallo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker att skärmen är perfa i vissa program, och andra laggar det mer. Gissning är v.1.6 av android är en flaskhals, x10:an kommer inte till sin rätt. Kanske i 2.2 så händer det ngt

13. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Anledningen till denna "seghet" kan vara att den bara jobbar i 27Hz och Liquid i 37Hz.... :
    https://swedroid.se/sony-ericsson-bekraftar-inget-hardvarustod-for-multitouch-i-x10/

14. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är inte säker på att det har så stor betydelse som man skulle vilja tro. För om det var så skulle problemet finnas i alla program/appar och det gör det inte.

15. Sportmats

Sportmats Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Elgiganten? Du är medveten om att de bara har dummys och attrapper i sina ställ? Gå in på Mediamarkt i stället - där är det äkta vara.

16. astor

astor Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad har du för inställningar?

17. H0gberg

H0gberg Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Du är medveten om att jag inte är en total idiot och kan se skillnad på vad som fungerar och vad som inte fungerar?

På våran butik är det då bara retailtelefoner som hänger på väggarna, inga dummys/atrappar!
    Hade det varit en atrapp, hur hade jag då kunnat installera adw?!

18. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp, samma sak på min närmaste Elgiganten.

19. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Hz-talet kan spela en viss roll om man sveper snabbt med fingrarna på en touchscreen. Jag sveper tex över min skärm, ca 5 cm bred, på max ett par tiondelars sekund då jag far runt i Android. Detta ger en hastighet på 250 millimeter per sekund, och med ett Hz-tal på 27 så innebär det att fingret kan tvingas färdas närmare 20 millimeter innan digitizern har hunnit registrera rörelsen (det krävs två punkter för att telefonen skall kunna tolka en rörelse/ett svep).

Jag tvivlar dock på att det är denna fördröjning som orsakar "segheten" som OP talar om, utan det är nog snarare en mjukvarugrej, och sådant brukar man kunna lösa.

20. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Vilket många av oss som uppdaterat mobilerna redan märkt av. Undras vad som skulle hänt om ni testade mobilen med 1.1.26 eller 1.1.31? Om testet skulle märka någon som helst skillnad eller om det skulle vara i princip samma. För jag är helt säker på att den faktiskt är som en helt annan mobil. Skulle vara jäkligt lustigt om ett nytt test skulle uppvisa i princip samma siffror som tidigare. Då skulle iallafall jag få huvudbry. :-)