Fråga: Är allshare cast hub nåt att ha?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Silverbullit, 21 okt 2012.

  1. Silverbullit

    Silverbullit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Är allshare cast hub nåt att ha, funkar den perfekt till N2?

    Det är lite förvirrande på Samsungs svenska hemsida, står att Allshare är till för SGS3 och N2, om man söker i kompabilitetslistan säger Samsung att din enhet är inte kompatibel (Note 2)

    Feedback mottages tacksamt vänner!

    /Silverbullit
     
  2. Magnumhex66

    Magnumhex66 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har själv en Allshare cast dongle (Samma både till S3 och Note 2) Denna speglar upp allt du företar dej på telefonen upp till teven. Smålagg förekommer ibland, och även att talet inte blir synkat på tvn när man strömmar tex Svtplay, sen är det ett aber att texten inte följer med vid strömmningen tex Netflix, synd... annars är den bra för tex surfning titta på youtube och bilder. Att spela går bra, men tyvärr då man saknar fysiska knappar, slutar det med att man stirrar ner på Noten i stället för tvn
     
  3. Silverbullit

    Silverbullit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tack Magnumhex66,

    Allshare cast hub går fan inte att få tag i, totalt slut överallt!
    Varför, är det en uppföljare på G?
     
  4. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
  5. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Jag har den och kört den både på S3 och N2
    Funkar hellt okej enligt mig! Beronde på hur mycke "störningar" du har och avstånd så kan det komma nån micro lagg.. men inget som har stört mig .. Det e kul o "styla" med den hos bekanta samt spel eller annat..
    De enda ja kan klaga på e kanske priset! Bode vara ca 300-400 istället! Rätt dyrt med 650
     
  6. Silverbullit

    Silverbullit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Alltså, måste erkänna... totalt såld på "Radiant HD" (Dvs Space Invaders a la Android) och vill köra skiten på projjen (eller tv)
    går det?
    Eller är det nån jämrans fördröjning som laggar sönder spelupplevelsen?

    Stort tack för er feedback kompisar! ;-)
     
  7. Magnumhex66

    Magnumhex66 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som sagt, spela går men där kan bli problem i precisionen när man inte har några fysiska knappar, det blir väldigt lätt att vid action betonade spel stirrar ner på noten istället för tv skärmen, lugnare spel såsom Angry birds, frågesporten Exguizit fungerar bättre för mej. Dock kan man tydligen koppla ihop Noten, om jag inte har fel ,med en Ps3 kontroll, det borde förbättra upplevelsen bättre.
    En fråga... där finns även en så kallad Mhl hdmi adapter sladd som fysiskt kopplar noten till tvn, klarar denna av att visa text subbarna när man strömmar från Netflix och Svtplay? Min Allshare cast dongle klarar inte detta konststycket.
     
  8. yooz1e

    yooz1e Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Ursäkta om jag bumpar upp denna tråd, men undrar, då jag ser mkt film på datorn å måste koppla in HDMIn om det funkar bra att se 720p filmer på 4-6gb på Note 2an via en Allshare Dongle? :)
     
  9. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag vill också bumpa! Har någon provat köra XBMC? Och hur funkar ljudsynken i svtplay nu när dom släppt ett par uppdateringar osv?
     
  10. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Tänkte skriva ett tips här, har lyckats få bra svtplay-uppspelning genom att använda Play SE och inte använda appens egna videospelare utan använda mx player. 100% synk ljud och bild och riktig 720 (svts egna app ger inte lika bra kvalitet i högstaläget). Dock är det problem med fpsen, men det har det varit med alla appar jag provat för videouppspelning. Det blir väldigt mycket judder i panoreringar, och jag tror det är en miss hos samsung. Jag hade ju verkligen inte varit nöjd om jag pungat ut 700:- för den här manicken, men halva priset jag betalade kan jag leva med för att kunna köra ted, svtplay och youtube trådlöst, men att använda som trådlöst media center är det inget alternativ. Hade faktiskt förväntat mig en bättre produkt.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
     
  11. lbfmalte

    lbfmalte Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tjenare mors. En fråga, hur funkar allshare cast hubben att streama telias play plus från telefonen? tänkte ha den som ett alternativ i husvagnen... kör isf från en s3a..