Skall jag vara ärlig, har jag länge klagat över hur Chrome funkar i lurarna. Det är tungdrivet och många gånger (speciellt om man surfa på Aftonbladets mobila sidor konstigt nog) så kan mobilen plötsligt stänga ner musikenavspelningen. Chrome är helt enkel en ganska taskig webläsare för mobilen. Men på sista tiden så har det hänt saker tycker ja. Överlag har stabiliteten i webläsaren blivit bättre. Fortfarande dock just aftonbladet som gör att chrome ballar ut. Tycker chrome funkar så bra just nu, att jag faktiskt enbart använder den.
Jag tror jag förstår vad Kate menar. När man skall skrolla, så verkar det som att inget händer. Hur man än försöker flicka tummen uppåt eller neråt, så svarar inte webläsaren under någon sekund. Detta tycker jag visserligen har blivit bättre på sista tiden och testade nyss i min Xperia V och inga större problem. Något som jag däremot märkte är precis vad man gör själva gesten. JU närmare mitten, desto trögare blir sidan. Ju längre ner på skärmen desto större svung får man i sälva skrollningen. Så det kan vara dålig justering av chrome, och inte så mycket Android överlag. PRoblemet finns ju inte någon annanstans i Android utan bara i chrome. Alltså knappast ett androidproblem. Men jag har kvar Web-kit webläsaren i min lur, och den har inte samma problem med scrollfrysningen. Det är helt klart inget lagg. Utan det verka som att något händer just för att chrome är tungstyrd som fankens. Men som sagt. PÅ sista tiden så verka det (tycker jag) vara mycket lättare. Så de kanske håller på å äntligen få Chrome att funka bra.
Edit: Ok, feber har problemet helt klart. Så det verka snarare bero på hur själva websidan man surfa på är uppbyggd på för sätt. Vissa sidor flyter på som smör medans feber och aftonbladets lite mera mobilanpassade sidor verkligen är sorgliga. Många gånger har jag låtit aftonbladet bli som det skall se ut i en dator, och då funkar det riktigt bra. Feber är alltså helt fruktansvärd i Chrome. haha
Last edited: Jan 26, 2014