Är arc värd att köpa?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av flipp, 6 jul 2011.

  1. PeatDroid

    PeatDroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    One Plus 6
    Det var det jag menade. Skyllde inte på telefonen där...den kängan var riktad åt utvecklare. Var otydlig där..my bad.
     
  2. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Märkligt.

    Har inte haft något problem alls med varken Wifi eller omstarter.
    Samtalskvaliten är ju bra mycket bättre än t.ex. Sgs2, O2X och Sensation (ja, jag har testat) och dessutom ljudet i headsettet är ju riktigt grymt :-)

    Är grymt nöjd med min Arc och kan varmt rekommendera den till TS!

    Sent from my LT15i using Tapatalk
     
  3. Gräsklipparmannen

    Gräsklipparmannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Arken är helt fantastisk. Faktiskt få dagar som jag inte tänker på vilken bra telefon det är. Designen, kameran, batteritiden och allt i övrigt.

    Om man måste ladda telefonen två gånger om dagen spelar det ingen roll vilken hårdvara telefonen erbjuder. Jag bytte från Desire HD som ändå är en bra mobil till Arken. Bland det bästa jag gjort. Kan förstås inte annat än rekommendera den.
     
  4. datagubben

    datagubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Den är jättebra men ibland tappar jag den för den är så hal.
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Köpte en Arc till slut. Mycket på grund av alla positiva omdömen i den här tråden. Tack för dessa! Jag gillar den. Den är ett stort lyft då jag tidigare haft Nexus One och Nokia N8. Det bästa är skärmen och den fina designen. Rapp är den också.
    Kameran är också bra även om den inte är i klass med Nokia N8. Men den är mycket bättre än kameran i Nexus One.

    Är dock missnöjd med batteritiden. Hoppas verkligen den blir bättre, har bara laddat telefonen 3 gånger ännu. Hittills räcker batteriet bara en dag då jag ändå använt telefonen lite. Nexus One klarade sig mycket lägre med samma användning. Men min erfarenhet är att det bli bättre med tiden. Annars måste jag nog kontakta supporten/reklamera telefonen.
     
    Last edited: 25 jul 2011
  6. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Räcker det en dag, eller ett dygn?

    Vad har du igång för typ av tjänster med den passningstid du har nu?
     
  7. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Har du tästat batteri trixet på Arcen?
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Räcker nog ett dygn med sparsam användning, d v s några få korta samtal, lite sms lite surf, lite foto. Har inte automatiska uppdateringar igång, den kollar inte mailen m.m. (minns inte vad detta kallas, push?) GPS är givetvis avstängd. Har ljusstyrkan på ca 75 %. Något annat man bör kolla efter? D v s någon annan tjänst som ligger och gnager batteri?

    Jag vet vad man kan förvänta sig av en smartphone i batteritid eftersom jag haft iPhone, Nexus One och Nokia N8. Den borde ha minst lika bra batteritid som Nexus One, absolut inte mycket sämre iaf. Men det kanske tar sig med tiden. Avvaktar.
     
  9. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Tog ungefär mellan 1-2 veckor innan min batteritid blev som jag förväntade mig. Sedan så laddar jag den varje natt oavsett om det behövs eller ej, man aldrig vet hur mycket man kommer använda den nästa dag.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  10. Ale22

    Ale22 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Även jag är helnöjd med min Arc och bytet från en IPhone blev ett riktigt lyft. Har genom jobbet provat en hel hop med lurar och får nog säga att ARCen är den jag är mest nöjd med. ALLA märken och modeller har sina för och nackdelar och den perfekta luren har ännu inte sett dagens ljus.
    Bra "bett" i skärmen och en riktigt bra kamera är saker som jag gillar med ARCen.
     
  11. Exodite

    Exodite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Prova att rycka ut batteriet när laddning är på ~50% eller så, låta det vara ute ett par minuter och sedan stoppa tillbaka det.

    Låter kanske dumt men det har tycks ha 'fixat' batteritiden för många, däribland mig själv.

    Uppdateringen till 2.3.3 skall även fixa 'deep sleep'-buggen som kunde uppstå vid kameraanvändning och leda till snabb urladdning. I allmänhet tycks de flesta även få bättre batteritid med uppdateringen, dock upplever jag personligen ca. 33% sämre batteritid men så avviker min användning avsevärt från normen med.
     
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Fick mycket bättre batteritid igår, när jag åkte hemifrån under dagen. Har varit på landet senaste tiden och det är dålig mottagning här. Misstänker att den suger mycket batteri vid just dålig mottagning.
     
  13. tiborric

    tiborric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    köp Iphone eller galaxy 2!
     
  14. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Antar att du hade en 3gs? Då förstår jag kommentaren om skärmen.
     
  15. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Som trådskapare skulle jag vilja gett ett litet omdöme nu när jag haft telefonen några veckor.

    I allmänhet är jag mycket nöjd med telefonen, det motsvarade alla mina förväntningar: snygg, bra kamera, stor och fin skärm, snabb. Till en början hade jag problem med batteritiden som jag också rapporterat i den här tråden. Men nu verkar batteriet ha blivit bättre. Har inte upplevt några problem eller buggar med telefonen. Har den silvriga varianten vilken jag tycker är klart snyggare än den blå.

    Byggkvaliteten kanske inte är det bästa, den känns lite knarrig men inte så att det stör. Har tappat telefonen flera gånger i marken utan att den blivit repad eller skadad. Det enda som hänt är att batteriluckan flög av.

    Jag ångrar inte en sekund att jag köpte Arcen. Mitt förra köp, Nokia N8, ångrade jag redan efter några veckor. Arc är ett stort lyft. Även från Nexus One som jag hade innan N8. Galaxy S2 är förmodligen bättre om man tittar på spec, men jag tycker Arc känns bättre att använda. Den är dessutom billigare.
     
    Last edited: 1 aug 2011
  16. pingen

    pingen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Härligt du blev Nöjd då:)
     
  17. kaycee

    kaycee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8
    Jag köpte min arc i samma veva som den kom ut, jag va otroligt nöjd tills den första uppdateringen kom. Då ballade luren helt ur, det startade om sig upp till 10ggr dagligen, apparna flyttade omkring sig själv, den va trög imellanåt vid upppstart, färgen på knapparna har redan nötts bort, den krachade, hela luren frös och sen laggade den oxo.

    Jag lämnar in den och får tillbaka den med att dom uppdaterat mjukvaran och rengjort batteripolerna, alla fel kvarstår utom att den startar om sig.

    Jag lämnar in den igen och har haft den hemma nu och numer så är laggar den endast ibland , flyttar om apparna och knapparna byttes aldrig.

    I det hela stora så e jag nöjd med luren, den känns snabb och stabil, man får ju alltid räkna med buggar men frågan e om gräset e grönare på andra sidan?

    Telefonens uformning e ju inte den bästa och det känns som det kommer kunna brytas av i fickan när som helst.

    Sgs 2 vs Arc, om man bortser från utseende, vem vinner?
     
  18. Scribe

    Scribe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Förmodligen så söker den efter ett nätverk om och om igen, vilket gör att den suger upp ditt batteri då den skiftar mellan 2G/3G. Om du ändrar inställningarna från automatiskt till manuellt bör du slippa detta problem och på så vis spara lite batteri.
     
  19. Scribe

    Scribe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tänk på att datatrafiken slukar batteri den också. Lägg widgeten på din homescreen och kontrollera datatrafiken i den mån du orkar.

    Jag stänger alltid av datatrafiken över natten. Luren har då gått från 13% till 3% batteriförbrukning på ca. 8-9h.
     
  20. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Det gör bara skillnad om du har någon app som i bakrunden kontinuerligt jobbar mot nätet (typ synkar). För mig som inte har nåhon sådan app gör data på eller av noll skillnad (min X10 mini laddar jag oavsett typ var 3:dje dag).