Fråga: Är batteritiden bra eller inte?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MaXmeOliver, 7 apr 2012.

?

Hur är din batteritid?

1. Mycket bra

10,9%
  2. Bra

33,6%
  3. Medel

29,9%
  4. Dålig

15,1%
  5. Mycket dålig

10,5%
  1. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Men det går väl under "radio" eller vad det kallas och inte Android?

Sen kan det aldrig dra så mycket, isåfall är det ett skitbatteri och måste bytas. Inte ens den första 3G-telefonen hade sånt skitigt batteri.

DVS, det är fel på telefonen, en app kanske inte stängts av rätt och drainat batteriet, eller så är batteriet bara kasst.

Dock så är chansen större att det är mjukvarufel, eftersom det finns jävligt många skitapps på Google Play.

2. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

3. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har kört med battery widget pro under några laddningar. Laddade ur mobilen till noll och sedan fick den ligga i standbyläge under laddningen. Enligt appen så har mitt batteri en kapacitet på 1637mAh. Jag har 3 full laddningar från ca 10 till 100% samt 4 kortladdningar runt 30min. Det jag har märkt är att de sista 10% vid laddning bara verkar gå lite för fort precis som att det går lika fort att komma ner till 90% från full laddat. Misstänker att batterier inte har vaknat fullt än. Vet ju iofs inte hur mycket man kan lita på battery widget. Men jag prövade att efter full laddning låta batterier komma ner till 85% för att sedan ladda det igen och då verkar den ladda batterier lite längre innan den hoppar upp till 100%. Men det är tveksamt om det är nyttigt för batterier då man inte skall utsätta det för höga spänningar mer ön nödvändigt. Jag bifogar lite bilder från urladdning-laddning.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Bifogade filer:

4. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Här är min batterianvädning innan jag ladda ur batterier helt. Nästan 5 timmar skärmtid e inte så dåligt tycker jag. Då spelade jag kanske 20 min sprinkle, en del surf, flänga runt i menyer, knäppa några bilder, smsa.

Nyligen när jag sätt och surfade blev hoxen grymt varm. Batterier var uppe i 40grader. Den brukar aldrig bli så varm annars. Batterier hade sjunkit 10% på några minuter. Något är ju seriöst lurigt. Stängde alla pgrogram i recent apps och sen blev den sval igen. Jag har haft full mottagning på 3g och WiFi hela tiden. Skumt detta är första gången.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Bifogade filer:

5. Sneaky

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tackar för tipset. Enligt appen har mitt batteri kapaciteten 1488 mAh. Verkar finnas utrymme för förbättring här. :)

6. gholen

gholen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

9 eller tio cycklar nu. En del chrome, smsande, samtal, lite spel, instagram och så. Jag är nöjd, och det blir bara bättre :)

7. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

8. 2crueal4u

2crueal4u Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    376

MINA ENHETER

Efter batteritestet idag....

Sent from my HTC One X using my dirty finger!

9. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

rätt impad att den drog så lite batteri när jag va ute och motionerade.
    hade igång gps, poweramp, sports tracker, bluetooth med bluetooth handsfree parkopplat för musiken i över 1.5 timme och det drog inte så jävla mkt batteri, låg på 68% efteråt, men då hade jag ju haft på den tidigare på dagen, tror den började nånstans på 80-85 när jag drog ut..

Råkade ju ha wifi igång, men inte uppkopplad då, och platstjänster sync och 3g

10. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vad är det som gör att just Tele2 och 3 kommer ha problem? Ingen operatör har täckning överallt, alltså kan man oberoende av vilken operatör man har komma att drabbas.

Det är inget som är specifik för varken Tele2 eller 3, det har bara med att göra vart man har bäst täckning och vart man har sämre. 3 är mycket bättre än din favorit Telenor på vissa ställen och vice versa. Du kan inte säga att en operatör är bäst - det är helt individuellt och skiljer sig från person till person.

11. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag skaffade en One X som min första Androidlur någonsin efter att ha kört iPhone ett bra tag. Väldigt nöjd överlag, men just batteriet spökar en hel del för mig.

Till exempel, när jag la mig och sov igår var batteriet på 68%. Jag hade stängt allt under "senaste appar", WiFi var på, 3g-data av.. Jag kör inte många widgets - en batteri-widget som visar % laddning, Bankdroid, Widgetsoid för några extra knappar på notifieringsskärmen och default klocka/väder. Även twitter iofs, men den uppdaterar endast när jag klickar manuellt, och mailen har jag dragit ner poll-raten på också. Iaf, när jag vaknade var batteriet på 30%. Det är alltså 38% mindre batteri under 8h inaktivitet - är inte det sjukt dåligt?

Jag installerade "GO Power Master" för att försöka hitta vilken app som drog mest ström, men de som ligger i topp är HTC Sense (50%), HTC Checking Service (7%), Google backup transport (7%), Android-system (7%), Lagring av inställningar (7%) samt Anv.gränssnitt på 6%. Efter det kommer en del egen-installerade appar som nästan alla ligger på <1%. Finns det någon anledning till att systemet drar så mycket batteri som det gör? Bör jag ändra några inställningar mm?

Kollade även i Battery Monitor Widget, låg på kring -200mW hela natten, vilket verkar hemskt mycket. Ibland går den ner till -50 till -70, och under nån timme låg den bara på -5, men i övrigt >200. Tips?

12. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Mitt tips är att vänta till uppdateringen så löser det sig säkert. För så ska det inte vara, min drar ytterst lite ström i standby, nästan så batterimätaren fryser...hehe

13. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo det är en mycket stor skillnad med "fixen......

Sen har jag även "labbat" med olika "ljusstyrkeschemor".

Det ser extremt bra ut !!

14. Sneaky

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Har nu testat att ladda ur till 0% och sedan ladda fullt. Märker inte någon stor skillnad i batteritid, men 11h 30 minuter ner till 20% med 3 timmars skärmtid får väl anses som någorlunda normalt. Har 30% ljusstyrka.

Last edited: 16 apr 2012
  15. arvesen

arvesen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Nästan 3h skärmtid!

Bifogade filer:

16. Nightdriver

Nightdriver Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

10% kvar efter 1 dygn och 13t. Skärmtid 1t 48 min står för 40%. Detta ger mig två arbetsdagar med marginal vilket jag är väldigt nöjd med! :-)

17. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag var tidigare väldigt missnöjd med batteritiden, men efter att jag hittat en inställning som stänger av wifi'n när man inte använder mobilen så blev batteritiden väldigt bra!

18. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag tyckte batteritiden var rätt usel i början, men nu har den börjat skärpa sig rejält! Vet inte hur månag ggr jag laddat ur/upp den, men 5-7 cykler nånstans. Batteritiden är märkbart bättre nu.

En sak jag märkte var däremot att igår när jag laddade telefonen via datorns USB-port tog det enormt lång tid att ladda. Vi snackar 10-12h för att ladda fullt motför kanske 2h första gångerna :(. Jag var rädd att något pajjat (då jag läst om många vars telefon inte eller knappt tar emot laddning), men nu när jag testade i vägguttaget med USB-adaptern så laddar den mycket snabbare.

Jag får iaf känslan att den laddar uselt via datorns USB (kan vara min usb-port som är lite halvkass), vilket i sin tur leder till att den laddar sakta / inte fullt, vilket i sin tur leder till sämre batteritid. Speciellt när batteriet är splitternytt kanske den rapporterar lite fel laddnings-procent och tror att batteriet är på 100% fast det inte riktigt är det. Nu när batteriet motionerats lite märker man att det tar längre tid att ladda, men även längre tid att ladda ur. Stor skillnad faktiskt!

19. Tice

Tice Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den har så rätt så min HOX...

Klarar mig nästan en hel dag (12-13 timmar) med normalt användande, lite samtal, sms och surfande. Men som sagt, vid vanligt användande, kan nästan se indikatorn minska när man kollar lite film eller spelar spel.

Uppmanades att ladda när den var nyladdad, säger en del kanske...

Bifogade filer:

20. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER