Fråga: Är batteritiden bra eller inte?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MaXmeOliver, 7 apr 2012.

?

Hur är din batteritid?

1. Mycket bra

10,9%
  2. Bra

33,6%
  3. Medel

29,9%
  4. Dålig

15,1%
  5. Mycket dålig

10,5%
  1. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Anledningen till att det tar längre tid att ladda via usb-porten är ju den att du inte får ut så mycket strömstyrka därifrån. Från laddaren for du ut 1A och från USB-porten handlar det väl om ca hälften (inte alls säker, rätta mig om jag har fel). Med USB 3.0 handlar det väl om närmare 1A. Men 10-12 timmar låter otroligt mycket, använde du telefonen mycket under tiden så kan det självklart bidra till att man förlänger laddningstiden avsevärt!

2. AlexGBG

AlexGBG Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mins batteritid tar slut fort som åttan tycker jag. Fast jag har bara laddat 2 ggr hittils, någon som vet om den blir mycket bättre efter en sisådär 10 laddningar?

3. AlexGBG

AlexGBG Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fast man kan ju inte ta ut batteriet ur One X Mortalis!

4. termostat

termostat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Har bara Desire och sensation XE att göra färska jämföelser med och den här är MYCKET bättre.

häromdagen så hade jag 4 timmars samtalstid över blåtand och det på ett ställe med ganska dålig mottagning (typ 1 sträck) och det var nog iaf en haltimmes surf och diverse småpill med luren (inte spel eller film) och luren var igång lite över 17 timmar och hade ca 14-16% kvar . Vet inte vad ni andra tycker men detta hade INTE mina gamla lurar klarat så jag är toknöjd :D

5. decay

decay Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är lite kluven över batteritiden. Jag vill gärna säga att den är bra och att man lätt klarar sig en "normal" dag.
    När man väl använder den, och det är väl det som spelar roll egentligen, så tycker jag att den slukar en del batteri. När man däremot har den på viloläge så drar den ju i stort sett ingenting. Och viloläge lär ju användas under en stor period när man är på jobbet, eller i alla fall jag.

Jag lät den vara inatt från 23 till 08:30 och då hade den gått från 43% till 42%. Så om man har den inaktiv så är det ju helt fantastiskt.
    Däremot så spenderade jag, vid 08:30 15-20 minuter med att kolla webben, startade två spel och körde mina "rundor", och därefter kollade batteritiden igen - som då hade gått ner till 32%. 10% borta på 15 minuters användning av ett par internetsidor, och ett par spel som inte drar så jättemycket kräm känns lite sådär.

Tåls dock att nämnas att den bara har laddats två gånger än så länge, så får hoppas att det blir bättre om några gånger.
    För om det går 10% / 15min så räcker inte batteriet så länge. Mer precist så bör det räcka 2½ timme.

6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    utan vidare eller ingående undersökning så verkar ju inte standby dra vidare mycket, och aktiv användning är ungefär som Xperia S. DVS, stor skärm, hög upplösning = kort tid tänd skärm

Allt som allt redan efter en laddning snäppet bättre än Xperia S iaf. Fast inte så stor skillnad att det är värt att välja ena eller andra (än så länge, får se när One X är inkörd)

7. chambrenoire

chambrenoire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 5
    Telefon 2:
    Oneplus One
    Tycker batteritiden blivit mycket bättre med senaste OTA!

8. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag tycker min drar "lagom" vid användning. Dvs, ungefär vad som är rimligt för en telefon med den skärmen, mot hur mycket processor-intensiva saker jag gör osv. Däremot en sak jag inte gillar är hur mycket den drar när den är avslagen! Från det jag lägger mig till det jag vaknar (ca 8h) drar telefonen ca 20%! Det är extremt mycket om ni frågar mig.

Jag gissar att det är någon bakgrundsprocess som ligger och drar kräm. Om jag kollar i Battery Monitoring Widget så ser man att den ligger på kring -100mA för varje uppdatering under nästan hela natten. Under någon enstaka timme kan den vara nere på -3 eller liknande jättelågt, sen går det upp till 100 igen. Det låter väldigt mycket, med tanke på att den vid aktiv användning drar i storleksordningen 2-400.

Jag kan inte för mitt liv komma på vad det är, det lär ju vara någon app som ligger och spökar. Kollar jag vilka apps som drar mest kräm just nu verkar det vara HTC Checking Service, HTC Backup Transport, Lagring av inställningar och liknande, dvs systemet. Har någon ett tips på hur jag kan spåra vad det är som suger ut mitt batteri?

9. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    93% kvar och 13min skärm, konstant wlan och all sync på

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Last edited: 20 apr 2012
  10. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag körde min One X i nästan 2v innan det dök upp lite gula fläckar, så jag DOA:de den igår (väntar på en ny nu då det skulle ta några dagar). Under tiden använder jag min gamla iPhone 3Gs. Största orsaken till att jag bytte var att batteriet började vara kasst (tyckte det laddade ur snabbt, dog när den var under 20% osv). Men ändå, vilken skillnad det är! Den har hittills varit igång ca 1.5 dygn (36h+) och ligger fortfarande på 60%, och det är med en hel del samtal, facebook-koll, slösurf mm. Lika mycket som jag gjorde på min One X, och den höll i snitt 12h med den användningen innan den var nere på 10% eller så.

Visst vet jag att det är betydligt bättre och mer krävande skärm, processor mm, men det är ändå läskigt vilken skillnad det är :P. Men det är nog bara att bita i det sura äpplet och hoppas att någon kommer på en ordentligt förbättrad batteriteknik snart - det är ju trots allt ganska kul med snabba telefoner och stora skärmar :)

11. Stacks

Stacks Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Samsung S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8+
    Tycker min batteritid är riktigt usel.. laddade fullt, tog ur kabeln 06.30, har smsat typ 10 sms, ringt i 7 minuter. Inget mer och har 71% batteri nu...

Har haft den i över 2 veckor och laddat varje natt. När jag kommer hem har jag alltid ~20% batteri och måste ladda direkt.. riktigt tråkigt

12. Kessler

Kessler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

https://www.dropbox.com/s/alh9u1mkmkf6pa2/Screenshot_2012-04-26-10-54-19.png Det där är väl ok? Har bara haft skärmen på i 15min. Men häromdagen använde jag mobilen lite till ett kort samtal, inne på nätet i någon minut och den gick från 100%-70% Mitt batteri verkar väldigt ojämnt.

30min spelande senare: https://www.dropbox.com/s/a5j16p3k1ah2ylj/Screenshot_2012-04-26-11-41-05.png 23% drog batteriet av 30min spelande med skärmen strax under halv styrka :(

Min drar typ 6-7% om den är avslagen i 8h så 20% känns alldeles för mycket.

Last edited: 26 apr 2012
  13. freelancer

freelancer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

suger batteri som fan, även fast den idlar i flygplansläge

något är ju riktigt fel

14. slayer

slayer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tycker batteri tiden är ok men det gör stor skillnad om jag har wifi igång eller inte när det är igång så räcker batteriet ca 1 dag och behöver ladda igen mitt på dag 2 utan wifi
    då är det ca 30-60 min spel och lite surf och telefonsamtal

15. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag måste säga att det här hetsen över att skärmen drar så mycket batteri är konstig.
    Jag har haft min skärm på i 4 timmar nu. Har 50% batteri kvar och skärmen har dragit 78% av dom 50%:en. Det måste ju processorn som suger så jäkla mycket kraft, när man surfar och spelar spel och så.

16. westw

westw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min telefon verkar inte ta laddning som den ska.
    Började för någon dag sedan. Laddade en 4-5tim och reagerade att efteråt hade batteristapeln knappt rört sig. Kollade nu över natten. 30% kl 21.30 igår. Avstängd telefon. 7.00 i morse var det 42%.

Några tips? Helt stock telefon inget ändrat.

17. fruktsallad

fruktsallad Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Det ligger nåt i det. Har sett andra rapporter om sjukt lång skärmtid (7-8h) då de endast kört ett litet skript som laddat om en hemsida typ varje minut. Fan, vi behöver lite underklocknings-/undervoltningsmöjligheter ASAP!

18. westw

westw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har nu laddat från 8.00-14.00 uppe i 81%

Det rör på sig men det går VÄLDIGT sakta.
    Kör med originalladdaren.

19. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Har du inte fått mer laddning en så så måste det vara något fel min laddar från 12%-100% på lite över 3 timmar

Sent from my HTC One X using Tapatalk

20. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Testat att starta om telefonen genom att hålla in power-knappen i 10 sekunder?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2