Fråga: Är batteritiden bra eller inte?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MaXmeOliver, 7 apr 2012.

?

Hur är din batteritid?

1. Mycket bra

10,9%
  2. Bra

33,6%
  3. Medel

29,9%
  4. Dålig

15,1%
  5. Mycket dålig

10,5%
  1. matte03

matte03 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Åh nej :( testar imorgon också

2. WeeMaan

WeeMaan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur många timmar får ni med konstant 720p videouppspelning?
    Ej streamat. 50% ljusstyrka.

3. Ronkan

Ronkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

36% hade jag ljusstyrkan på för tillfället...
    kan även tillägga att jag även körde quadrant under den tiden och lite andra bench å lekte som bara den med luren...

lär säga att batteriet verkar riktigt bra...
    men med några status och laddbuggar...
    men med dom fixade och lite andra fixar i ny fw gör nog att batteritiderna på denna lur kan bli grymt bra

4. radioaktivanka

radioaktivanka Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Råkade att ha på GPS:en under dagen. Sög ut batteriet på 8 timmar.

5. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Vilken mjukvaruversion har du? Det låter ju nästan som att du har recensionsmjukvaran för att få 6h+ skärmtid? De flesta kämpar ju för 3h.

6. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

röstsamtal 15 min, wifi hela dagen (10h), skärm 30 min auto ljusstyrka, poweramp med beats audio då speltid 45 min aktiv tid 2h och har 66% kvar.

Jag är imponerad faktiskt. Drar betydligt, betydligt, mindre än min Desire och Sensation på framförallt samtal och musik!
    Lär bli mer att jämföra med, igår var det 2-3h skärmtid och spel 1h (crime city) med wifi på hela dagen och 30-60 min samtal..gps verkar dra lite också

7. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Måste säga att efter första skoldagen efter lovet så är jag riktigt nöjd med batterier! Klarade hela dagen med ungefär lika mycket som min förra S2a med extrabatteriet hade vid skoldagens slut ca 35%

-WiFi på och inkopplat på skolans nätverk hela dagen full stryka hela dagen
    -Blandad täckning (skolan är typ en bunker, bara 3 och Telenor som har 3G täckning ägt, annars är det typ två pluppar, som max, GSM som gäller för Telia och Tele2) från ingen till en plupp till full
    -Ca 2h skärmtid
    -Musik ca 2h
    -Lite blandad användning

Den dag jag kan uttala mig om är idag då jag gick hemifrån vid 8 och kom hem vid 15.30-tiden.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

8. 2crueal4u

2crueal4u Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    376

MINA ENHETER

Efter 8 h idag var jag nere på 15% och då hade jag pratat i telefonen, via Bluetooth headset, i 3h o 35 min, skärmtid var 1h o 15 min.
    Hann inte göra annat... Började använda telefonen kl 06 imorses.. Så kl 14 var det alltså slut... Fick ladda om luren

Sent from my HTC One X using Tapatalk

9. lurman

lurman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tog luren kl 11 idag på 88%. Nu 10t o 22m senare har jag 17% kvar. 2.5h skärmtid. Mest sms, facebook, o lite surfande o övrigt pillande. Detta är iaf bättre än min desire som var extremt dålig. Fick stödladda på jobbet.

10. matte03

matte03 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Uppskattar ni skärmtimmarna? eller finns det något program?

11. termostat

termostat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Har tyvärr inga timmar att ge er men jag tycker att denna har ungefär samma batteritid som min Sensation XE :)

12. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du går in på inställningar - ström - batterianv - skärm så står det hur länge den varit aktiv! :)

13. Misan69

Misan69 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

comparebatterylife.com:

"The One X is HTC’s new flagship Android phone. HTC had a lot of Android phone releases in 2011, but in 2012, the company seems to be settling down to focus on the quality of the devices it releases rather than quantity. The One X is being released with quad processors, an 8MP camera, and it continues HTC’s excellent web browsing experience established with their previous smartphones. One of the negatives of many HTC smartphones, however, is the battery life, especially those running on the latest 4G wireless network. Does the HTC finally provide a quality Android smartphone device with a long battery life?

The One X is a monumental step forward in cell phone design for HTC. The ladies and gentlemen over at HTC have compiled everything they know about making smartphones successful. They have also learned from other successes on the market like Apple’s iPhone and Samsung’s Galaxy S II. HTC has encased massive hardware into a beautifully designed exterior to create this incredible wireless phone. Deciding whether or not a device has the overall package needed to succeed in today’s competitive smartphone marketplace requires an analysis of multiple factors, but one of the most crucial factors for many consumers is the battery life.

When taking into account the battery life of the HTC One X, consumers must consider the amount of hardware running inside the today’s advanced mobile devices. With four cores clocking in at 1.5 GHz each and a bright 4.7 inch display, one might not expect this phone to have much battery life at all, but it certainly delivers when used moderately. This is the balancing act that consumers have to deal with considering today’s smartphone technology. If the phone is going to have an enormous, super-bright display with a quad processor running at incredible speeds than battery life will be sacrificed.

The goal of HTC with the battery life on the One X was an all-day battery. For most of the smartphones on the market, this is the best the consumer can hope for when it comes to battery life. With the 1800mAh battery installed in every new One X, it can certainly achieve HTC’s all day go when used in moderation throughout the day. Every smartphone on the market will run into a problem if used for hours at a time as a media device. Five hours of video will run down almost any mobile battery, especially a mobile battery powering the bright 4.7 inch screen.

With the One X, HTC decided to implement hardware that would drastically reduce power usage. The excellent news is that, for most processes on the phone, it worked. Nvidia’s Tegra 3 is at the heart of the One X’s quad core processing. In fact, the it is the first smartphone on the market to use Nvidia’s Tegra 3 processor. With the Tegra 3, Nvidia introduces a quad core plus one design that only activates the quad core processing when necessary. There is a fifth and less powerful core that operates the more simple tasks on the phone.

While playing games and running stress tests with all of the bells and whistles going, the brightness maximized, and the speakers up to maximum levels, the HTC One X battery life was almost five hours. Five hours with everything set to warp speed, utilizing the four-core technology, while playing games and using the phone constantly is an above average number considering the processing power of this phone. However, with the settings down to a more average level, the battery lasted almost fourteen hours.

Along with the excellent battery life, the HTC One X also achieves negligible response times when performing most tasks. The phone’s benchmark scores outperform the Galaxy Note, the HTC One S, and the ASUS Transformer Prime. When browsing the internet the phone achieves remarkable download times of 6Mbps on the AT&T HSPA+ data network. Which is the type of data available with AT&T in most regions across the country. The HTC One X will be an LTE phone on the AT&T network, but the LTE preview was not prepared before its release.

With amazing looks, terrific performance and an improved battery life, the HTC One X is a phone worthy of attention. For those in the market for an Android phone that is outside of the box, beautiful and not identical to all of the Galaxy S II clones, look no further than the One X"

14. Jonteliten

Jonteliten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inga problem alls med min HOX gällande standby, den drar otroligt lite när skärmen är släckt, men skärmen är ett totalt monster.

Hade med den ut på ett ärende på förmiddagen. Fullt batteri 8.33. Surfade lite, twittrade, spotify. 3 timmar senare var den på 45%. 1h13m skärmtid.

http://dl.dropbox.com/u/70966818/2012-04-10 10.32.38.png
    http://dl.dropbox.com/u/70966818/2012-04-10 10.32.44.png

Känns ju så där att ha en telefon som knappt går att använda om man vill att den ska hålla ens en vanlig arbetsdag.
    Vad tror ni, kommer nya versioner förbättra det här?

15. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Recensionerna talar om en uppdatering som ska förbättre batteritiden. Och titta bara på olika ROMar/kernels/och så vidare och hur de kan påverka batteritiden på andra telefoner. Det finns hopp! :)

16. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    En sak jag tycker mig märka är att den har en stabilare linje i hur mycket den drar. Med tidigare mobiler, ex. Galaxy S så har den t.ex. vid bruk av Spotify dragit brutalt mycket batteri. Effekten har hittills inte vart densamma med HOX:en utan batterinivån sjunker i en jämnare takt. Någon annan som upplever samma sak?

17. arvesen

arvesen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Fick ut 18h ur telefonen, samt 3h och 45min skärmtid! Är positivt överaskad, med tanke på att det var 2:a laddningen av telefonen!

18. Droid85

Droid85 Guest

Min HOX har blivit dramatsikt mycket bättre gällande batteritid efter ett par laddningar (+10). Efter en hel dag igår hade jag 20% kvar vid 22.30 (15 tim 10 min drifttid). Då hade jag kört 2 tim skärmtid (ca 50% ljus). 1 tim samtal. 20 min GPS/Navigation. 4 tim WLAN. Lite små surf och SMS. Det tycker jag är helt ok. Håller med övriga - på standby är den riktigt bra. Väntar dock på att buggen med omladdning av Home screen ska fixas samt att en riktig multi-tasking kommer på plats.

19. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

hur funkar skärmen utomhus? måste man ha 100% skärmstyrka för att se skärmen i soljus? kan tänka mig det kan bli en battridödare på sommaren isf.

20. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag tycker att den är bättre än AMOLED skärmar utomhus, i grått väder så kan jag ha på lägsta utan problem. I solljus har jag behövt typ hälften för att se..skärmen är redan det som drar mest kräm som det är nu, den drar faktiskt ganska mycket! :)