Fråga: Är den värd det?

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av HakanF, 3 okt 2013.

  1. HakanF

    HakanF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung galaxy TAB (P7500)
    Ok. Här kommer en rolig fråga till er alla som har köpt den eller funderar på det hela.

    Jag är EXTREMT imponerad och sugen på den här telefonen! Jag har testat den i butiksdemo och är imponerad av pris och prestanda och köpa något nerven är rejält kittlad ;)

    MEN det som slår emot just nu är att jag är samtidigt sugen på Nexus 5. Så vad tror ni? är det värt det eller tror ni Nexusen kommer vara sämre (om vi ska tro på rykten så är iaf batteriet sämre)

    Dessutom så börjar min Galaxy Note att lägga ner mer och mer och innan man får tag på en Nexus 5 så är det jul.. Dessa beslut ;)

    Jag menar varför jag är sugen på en nexus är just vanilla android och speciellt då 4.4. LG G2 ligger ju som ni alla vet på 4.2.2 och när tom 4.3 finns ute och 4.4 snart kommer så släpper LG 4.2.2 på en high end splitterny telefon blandat med deras historik av icke uppdateringar till telefonen.

    What to do? ;) Tror ni LG har bättrat sig? Tror ni man annars kan lägga in en vanilla 4.4 på LG G2 med bra funktionalitet osv?

    Help :D
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Jag sitter i samma båt...tänkte note 3 men priset på denna samt prestandan man får är ju galet prisvärt i jämförelse. Ui är dock fruktansvärt vidrigt fult.
     
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Sverige får ju alltid punga ut extra, så nexus 5 blir ju inte lika stor skillnad som i usa. Mms tanke på hur nära nexus 5 och G2 borde bli om allt stämmer så kommer det finnas så gott som samma roms till bägge telefonerna. G2 kommer också med stor chans att ha när kamera och batteri. Just nu kostar den ju bara 4490:- på netonnet. Vem vet, du kanske gillar G2ans UI tills nexus 5 kommer ut.

    PS. D802(våran internationella) har precis fått twrp så det borde komma aosp roms vilken dag som helst nu.
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ååååhhh fuck my life... jag skiter i note 3,.. nu får det fan bli en lg jag palla rinte vänta... 4500 spänn är sjukt bra och svårt att rättfärdiga 6500 för note 3.... sjukt svårt..
     
  5. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Gav själv 4495kr och det måste det vara värd, bara är så

    LG G2
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    absolut... sålänge man kan komma runt ui't senare det tyckte jag verkligen var helt horribelt.. touchwiz är ju gud på min note 2 i jämförelse :(
     
  7. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Man ska väl inte lura sig själv med att hoppas på att det ska finnas ett otroligt stort utvecklingscommunity och ROMs att välja och vraka mellan bara för att Nexus 5 förmodligen kommer att bygga på G2. Nexus 4 byggde på Optimus G och vad jag har förstått så finns det inte supermycket ROMs och så till den.

    Jag tror dock att G2 kommer att bli populärare än Optimus G vilket ju ändå är lovande.
     
  8. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Håller inte med om att ui är så värdelöst.
    Det enda som håller måttet enligt mig är sense

    Men, trivs man inte så bör det räcka med Nova launcher :-)

    LG G2
     
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det som stör mig mest med både denna samt s4 och note 3 är settingsmenyerna som är så outgrundligt skitdåligt utformade med sina kriminellt fula tabs :D vanesak såklart... dock.. KRIMINELLT! ;)
     
  10. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Om jag förstår dig rätt nu, så har jag ett tips

    Tryck på inställningar och välj listvy istället ;-)

    LG G2
     
  11. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop


    LG G2
     

    Bifogade filer:

  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    aha! man kan alltså ändra en biten ? kanske även på samsung :D
    då tycker jag genast om det lite bättre igen... då håller jag käften nu och köper en ist.... eller en note 3... detta ständiga jädra velande.
     
  13. HakanF

    HakanF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung galaxy TAB (P7500)
    Note 3 är defenitivt inte ett val för mig.. är så less på 5.2" skärmen på min Note enbart pga storleken av hela telefonen ;) Jämförde G2an och min Note på plats häromdan och jävlar vilken skillnad i storlek på telefonerna.

    Sen är det ju bara det med uppdateringar på G2an. Lite prylnörd som man är så vill man ju gärna få in 4.4 på g2an inom rimlig tid iaf :)
     
  14. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    It is definitely worth it! Jag är mycket nöjd!
     
  15. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag gilalde storleken på note 3 med men jag har alldeles för många ggr i mitt liv upplevt det som ett problem... för krångligt at tha med sig i ett aktivt liv när man cyklar,springer, klättrar etc... samma storlek som min note2 skärmmässigt men bra mycket mindre yttermått är lixom... guld..
     
  16. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 121
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Funderar själv i samma bana, G2 eller Nexus 5?
    Hittills, beroende på vad man läst om G2 och N5, kan jag bara hitta en fördel till G2 och det är batteriet. Så jag har bestämt mig för att invänta N5 och se vad den verkligen innehåller innan jag bestämmer mig.

    Har dock hittat ett par plus för N5 som t.ex. samma typ av baksida som N7 vilket gör att den borde bli bekvämare att hålla i. Sen ser jag inte heller det som nackdel att den är aningen mindre i måtten eftersom det passar mig bättre. Ytterligare en fördel för N5 (om det stämmer) är att den som första mobil skall få en MEMS kamera, läs mer här http://www.phonearena.com/news/Nexu...t-on-a-phone-Lytro-like-functionality_id47900

    Sist men inte minst hade jag LG O2X som blev en stor besvikelse pga mjukvaran, LG har kanske bättrat sig men jag vet inte om jag vill ta risken.
    Min nuvarande Galaxy Nexus har jag varit nöjd med hela tiden och N4 har ju varit omtalad vilket gör att man känner ett visst förtroende för Nexus serien.
     
  17. jhorn188

    jhorn188 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    65
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Nexusen kommer nästan 100% säkert ha sämre hårdvara på några punkter, så har det ju alltid varit. Sämre kamera och sämre batteri bland annat som det talas om är ju inte alls osannolikt.

    Själv tycker jag några av funktionerna i LGs mjukvara är riktigt bra. Några kan jag vara utan och kan helt enkelt låta bli att använda/ eller stänga av. Men sen blir ju inte gränssnittet lika cleant om det är det man är ute efter. Men som tidigare sagt finns det ofta många sätt att lösa sådant helt eller delvis när det gäller Android (Launchers/root/custom rom).

    Det är ju ett tag kvar innan man kan få tag på en nexus 5 antagligen, så du lär ju få vänta ett tag. Och med tanke på priset på G2an sparar man nog inte ens så hemskt mycket pengar denna gång?

    Sen vet jag inte vad det är i 4.4 som du så gärna vill åt som du inte får i 4.2.2?
     
  18. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 121
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Visserligen skiljer det kanske inte så mycket på just de två versionerna, men hur blir det i framtiden? Med en Nexus vet man att man kommer få senaste versionen ganska snart efter den släppts.

    T.ex. när Android 5 kommer så vill inte jag vänta 12 månader på att få en officiell uppgradering, det är stort plus för Nexus enheterna.
     
  19. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Jag tror ju visserligen att vaken S4 eller One, eller G2 kommer att få Android 5 :-)

    Jag som aldrig lagt mina ögon på en LG, just för att det är LG, måste säga att jag inte fattar vad som är problemet med dom

    Det kan ju mycket väl vara så att jag får vänta på en uppdatering sen, men det får framtiden utvisa

    LG G2
     
  20. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    sålänge man kan böka in cm så är problemet löst eg... mestadels ;)