Är det bara jag som har problem med fickludd?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av gwingis, 3 feb 2020.

  1. gwingis

    gwingis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    Som topic, så har jag tydligen väldigt mycket fickludd i min fickor.

    Nu är det väl vanligtvis inga problem. Men!!!! denna fickludd samlar sig ofta in i högtalarna så att en vanligtvis svart mobil får en otroligt ful vit fläck. Har en Oneplus 7 pro nu och den har otroligt små perforerade hål i chassit för högtalarna och tro fan så samlar sig fickluddet där. Alternativet är att hitta något tunt så att jag kan pilla bort luddet. Men man får vara försiktig så man inte pillar sönder membranet bakom. Tro mig det har jag gjort med en Sony XZ2 Compact.

    Någon annan som har det har detta problem och kanske har ett effektivt sätt att motverka eller rengöra fickluddet?
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    På min nuvarande Xiaomi Mi 9 har jag inte det problemet, möjligt att det ibland hamnar lite vid högtalaren men det är enkelt att blåsa bort. Övriga skarvar är väldigt tighta och det fastnar inget.

    Men jag har haft flera modeller där det fastnar damm/bös i skarvar som man får försöka pilla bort med en tunn pappersbit.

    Har dock ingen lösning på det.
     
    gwingis gillar detta.
  3. dermike

    dermike Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2012
    Inlägg:
    697
    Mottagna gillanden:
    325
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Får så mycket finkornigt damm från fickor vilket jag blev galen på, så köpte en shocksock att ha mobilen i när den är i fickan.
     
    gwingis och Arju gillar detta.
  4. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 211
    Mottagna gillanden:
    5 036

    MINA ENHETER

    Springer för det mest runt med telefonen i näven eller har den i innerfickan på jackan för att slippa dammet (och för att jag är rädd att bocka telefonen (inte lätt med sköra Google-telefoner som 6P och 4XL ;))).
     
    gwingis gillar detta.