Är det enbart jag är trött på Samsung

Diskussion i 'Allmänt' startad av donuts, 8 jun 2012.

1. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Tråkigt att så många lägger fram rena åsiktsyttringar som om de vore fakta. Lite ödmjukhet och objektivitet vore trevligt för diskussionens skull.

OnT: Jag skulle personligen vilja ha något av en hybrid. En telefon som fungerar och presterar och är utrustad som Samsung Galaxy S III men som har material-/kvalitetskänslan från HTC One S. Det vore min personliga "drömtelefon".

Tvingas jag välja antingen eller så blir det Samsungen eftersom funktion, prestanda och det som finns under skalet i min värld går långt före ett snyggt, behagligt, lyxigt yttre.

Jag upplever helt enkelt att Galaxy S III fungerar så mycket bättre än konkurrenterna just nu, även om den är hal som en tvålkopp och känns lite "plastig".

2. Danne_S

Danne_S Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Låter spontant som att du lider av avundsjuka eftersom din egna mobil inte är lika "framgångsrik" som Samsung...
    Jag har själv en note och den funkar kalas trots att jag inte direkt har stora händer, när det gäller kvaliteten så är det bara luckan på baksidan jag tycker är lite plastig..

Men slutligen så tycker jag inte att du alla hänga upp dig så mkt på mobiltester, smaken är som baken och precis som det finns folk som köper billiga koreanska bilar så kommer det att finnas folk som dig som köper tattiga telefoner som Htc :)

3. Maverickgoose

Maverickgoose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Allvarligt, är detta något du kom fram till?
    Hur kan man vara avundsjuk pga popularitet av en viss/t telefon/märke?
    Ren avundsjuka handlar antagligen om viktigare faktorer så som byggkvalité, prestanda, bang for the buck osv.

Med ditt inlägg så får du bara samsung aka toysRus att se sämre ut, inte bättre som du så desperat försökte lyckas med.

4. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Hur Samsung behandlat Nexus är också en ren skam. Mig gör det inget som synes, men de som inte vill ta steget lär väl aldrig få 4.0.4 med Slamsug och yakjuxw :thumbdown:

Och hade min varit en Samsung i alla bemärkelser hade jag inte velat ha den gratis. Nu är jag faktiskt väldigt nöjd (hur konstigt det än låter) men inte är det Samsungs förtjänst, utan Googles...

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

5. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Han stör ju sig på hur populära dom är, dvs mer framgångsrika. Byggkvalite kanske i te alltid Samsung är bäst på, men prestanda kan ingen slå.

6. Maverickgoose

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

En prestanda som är helt onödig i dagsläget!
    Däremot är det positivt att utvecklingen går framåt.

7. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

prestandan är inte onödig, med det synsättet hade vi inte haft smartphones... Bättre hårdvara och bättre mjukvara går hand i hand och ger oss bättre och bättre produkter.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

8. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Jag fattar inte varför alla klagar på byggkvalité hos Samsung tror ni inte dom har tittat på olika saker så som glas metall plast mm och valde det som var bäst? Vilken går sönder först iphone 4s eller en Samsung om man tappar dom? Den kanske ser plastig ut med den känns mycket bättre i handen rätt vikt och allting.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

9. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Köpt mycket Samsung på slutet för att dom helt enkelt gör dom bästa mobilerna just nu. Själv tycker jag inte S2:an och Noten är speciellt snygga utan köpte dom för hårdvaran mest.

Jag vill ha:

Amoled. Ingen LCD lever upp till mina amoled upplevelser, även dom nya. Och Pentile i den upplösning stör mig sig ytterst sällan på om man inte har mobilen 1dm från nästan.

PLAST! Har haft mobiler helt i metall och tänker aldrig mer köpa nått dylikt. Jag vill ha ett flexibelt matrial som dessutom är lättare och billigare.

Prestanda. Brukar oftast vara riktigt bra hårdvara i Samsung lurarna.

Snygg. (Den blå:a S3:an är den läckraste mobilen jag sett hittills. Den gör sig inte riktigt bra på bild tycker jag.

Just nu förtjänar Samsung lite mer uppmärksamhet då dom helt enkelt gör dom bästa android lurarna just nu.
    Och att klaga på storleken är lika med noll. Det har helt tydligt visat sig att majoritet av folket vill ha STORT! Kolla bara hur många Notes som sålts.

10. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag håller med om det med pentile. Hade det på min Atrix och har det tydligen på min Lumia. Alltså, whats the fuzz about? Vad spelar det för roll om man lyckas se en pixel eller två när man har telefonen, som du säger, 1 dm ifrån näsan.

Allt annat i samhället har pixlar. Datorskärmen man tittar på just nu är betydligt värre än en telefon. Era TV-apparater än ännu värre. Till och med tidningar har pixlar i sig.

Men det är bara jag. Folk med hökögon kanske stör sig så mycket på det att det är en dealbreaker. Isf tycker jag synd om dem.

Samsung gör bra saker. Det är därför de har blivit populära. Deras formspråk, mjukvara, reklam och allt annat talar till folket och blir köpta. Det är inte svårare än så.

11. MattiasBredberg

MattiasBredberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu kan jag bara jämföra stenålderstelefoner som Desire, Galaxy S och Legend, men det som stör mig med Samsung är att man måste krångla så förbannat för att ansluta till PC.

HTC är bara att koppla in så har man den som en enhet man kan kopiera filer, video, mp3 osv till och från.
    Samsungen måste man koppla upp via det där sjukt långsamma och väldigt otillförlitliga Kies (ungefär som det där som gjort att jag aldrig haft en Apple sedan Ipod Touch gen 2, ITUNES-helvetet).

Video som på HTC bara är att kopiera in var som helst måste konverteras i Kies först vilket tar en evighet. Väl där visar inte Videoappen namnet på videon utan något annat. HTC'n är bara att trycka på filen så visar den vad vodeon heter.

Men det kanske är bättre på dagens telefoner.

12. Figgy

Figgy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har inget emot samsung, dock är jag trött på deras sega updates.

13. Danne_S

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hela ditt inlägg andades avundsjuka där du bara gnällde för gnällandes skull. Själv har jag inget emot andra märken, ser det bara som en fördel. Fler märken = billigare och bättre mobiltelefoner till folket. Jag har inte sagt att Samsung är bäst, jag stod bara lite frågande till ditt sågande av Samsung.

14. Maverickgoose

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja, jag är verkligen fruktansvärt avundsjuk på, pja, vadå?
    Jag köper enbart motorola och skiter fullständigt i om samsung säljer fler enheter.
    Så länge motorola går runt och fortsätter att producera telefoner så kan jag inte bry mig mindre.

Jag är enbart allergisk mot samsungs förmåga att göra allt i plast.

Prestandan som sitter i nya premiumtelefoner kan inte utnyttjas till 100%, därav mitt påstående.
    Jobba hellre mer med mjukvaran.

Last edited: 15 jun 2012
  15. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

ja, det är det.

16. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Nu är det väl inte så att man MÅSTE in i kies för att lägga över bilder. Jag brukar göra det via explorer.

Med RAY via tapatalk

17. Figgy

Figgy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

+1 på den, det enda jag använder KEIS till är backup av kontakter och uppdatera mobilen.

18. Danne_S

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Men varför gnäller du så jäkla mkt på Samsung då om du nu inte bryr dig som du själv säger? Folk får använda vilka mobiler de vill, jag tycker fortfarande att ju fler märken det finns desto mer konkurrens, som därigenom leder till bättre mobiler och billigare mobiler.

neddie och cyprox gillar detta.
  19. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har en Galaxy Note som jag är riktigt nöjd med.
    Anledningen att jag valde den var först och främst storleken, men även prestandan.

Och när det gäller plastigheten så tycker jag många överdriver. Visst, HTCs mobiler är både snyggare och har mer "premium-känsla", men de är också tyngre och ofta tjockare.
    Sen är inte Noten särskilt plastig heller, hela framsidan är glas och sidorna är metall, det är bara batteriluckan som är gjord i plast. Och där har de valt en texturerad yta som ger bättre grepp än metall-mobilerna.

20. Maverickgoose

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

För att människor som du lägger fram löjliga argument.