Diskussion: Är det lönt med alla dessa olika skydd för telefonen?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Gurra101, 6 maj 2013.

1. Solillaquist

Solillaquist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag är lite klumpig på morgonen, har tappat telefonen flera gånger. Den har klarat sig bra, men jag har aldrig varit utan skal, så jag vet inte om den har klarat sig bättre.
    Men jag antar att den åtminstone hade haft repor om jag kört barbacka.

2. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Och? ...så jag borde köpa ett skydd till min telefon bara för att Nexus 4 har dubbla glasskärmar, eller vad är ditt argument?

Nu vet jag inte varför du hängde upp dig på just min post, men jag talar bara helt enkelt om hur JAG resonerar med MIN telefon och påstår inte att någon annan måste tänka likadant. Att du själv har en ach-so-cool nyare nalle har väl inte med saken att göra. När jag köpte Galaxyn var den precis utkommen på marknaden och jag resonerade likadant då. Nu funderar jag på att köpa en S4 och kommer i så fall att resonera på precis samma sätt.

Exemplet med min systerdotter handlar bara helt enkelt om att telefonen kan gå sönder om du har otur vilket skydd du än packar in den i och har ingenting att göra med bra eller dåliga skydd. Vilka skydd som känns vettigt och viktigt får var och en avgöra beroende på vilken telefon de har och hur de använder den.

3. kay

kay Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Info:
    Nova Launcher Pro
    Kör utan. Wallet-case på krogen kan ju vara bra för att ha mobil/bankkort/körkort på samma plats. Annars är det vänster framficka på jeansen som är "mobilfickan" och inget annat får vara där, det lärdes sig hjärnan motoriskt efter en vecka när man fick sin första mobil. Sen är det ju bara ge fan i att tappa den ;)

4. GATUPLAN

GATUPLAN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Carlis gillar detta.
  5. Mixztel

Mixztel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Galaxy S8+
    Telefon 3:
    iPhone 7
    Platta:
    Nexus 7
    Kört med Otterbox på min S2a ganska länge. Tycker skalet är jävligt skönt och det tål väldigt mycket smällar. Har slängt S2an från typ 5 meter ner på ett berg och den gick bara lite sönder på hörnet, inget mer. Kommer definitivt köpa otterbox till min S4a också.

Skärmskydd körde jag väl en månad sen drog jag bort det för det var bara äckligt att ha på.

6. h02magla

h02magla Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Satte precis på copter och jag förstår varför jag till slut tog av det på min förra mobil. Skärmen blir klibbig och sträv. Funderar på köra utan men vill ej ha repor. Har även ett flipp cover men tycker mobilen är bäst naken

7. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Köp andra märken copter och invisible shield som säljs i butik har noll känsla. Ett billigt noname skydd känns bättre dockk lite svårare att applicera.

kalleboston gillar detta.
  8. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 475
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Kolla in Spigen Glass T/Tr eller Mime Glass. Behåller samma känsla som skärmen på S4an. Lite dyrare än andra skärmskydd men helt klart värt det.

9. Jompa92

Jompa92 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    iPhone 5S
    Info:
    Jobbtelefon
    Platta:
    iPad Air
    Köpte mitt första skärmskydd efter att ha investerat i en S4. Tyckte det kändes värt att lägga 400 på ett S View cover, både för att jag tycker det är snyggt, och gillar även de funktioner som tillkommer.

Hade tidigare en S2 och ångrade att jag aldrig köpte ett skydd. Det var mest på grund av lathet och resulterade i fula repor, här och var.

Fortsättningsvis kommer jag alltid använda mig av något form av skydd, då jag vill bibehålla en fräsch enhet.

10. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 280

MINA ENHETER

+1

Helt klart värt pengarna eftersom det som jag ser det inte finns några nackdelar med Spigen glass t/tR.

Skickat med Tapatalk