Var i samma sits som du, funderade också starkt på köpet eller om jag skulle vänta. Köpte min på
comviq förra veckan via deras enligt mig, supererbjudande de har där jag fick s7 edge med 7gig surf för 415, och detta inkl abonnemang.
Tyckte från början batteritiden var lite dålig. Den var snabb och rapp i alla lägen, absolut inga problem där, och då kör jag de flesta sociala medier, snapchat, messenger, facebook och så. Men Batteritiden började bli irriterande. Men sedan fick jag vetskap om att Sverige (norden) fortfarande satt fast i juni uppdateringen där de ska ha varit mycket problem med batteri och dylikt. Så ladda hem och flashade in senaste september uppdateringen och installerade, gick på några minuter. Efter det så är jag riktigt nöjd med batteriet där den verkar ligga på att dra ca 1% var 4-5 timma, mot juni uppdateringen där jag hade drain på ca 5%. Så efter att kört in nyaste programvaran är jag helnöjd. Kan vara därför många också klagar här i Sverige bla för norden inte fått den senaste uppdateringen ännu. Min har just nu vart igång i 20 timmar, sen igår, och har använt den någon timma idag att kolla youtube och snapchat och facebook i lite över en timme, och lyssnat på musik på spotify i ca 30-40 minuter och min ligger just nu på 71% i batteri kvar, tycker själv att det är riktigt bra. Gissar också på batteriet och systemet inte hunnit blivit optimalt riktigt än på den korta användningstiden jag haft den.
Kameran i den är jag dessutom riktigt riktigt nöjd över. Så hittils har jag inget negativt om den. Men har då bara haft den en vecka. Skärmen kan jag inte kommentera så mycket över då jag har min i flipfodral som skyddar delvis och har hittills inte tappat den något som tur är.
En del klagade också på att man nuddade kanterna lätt på sidorna hit och dit på edge modellen. Hade kanske problem med det någon gång i början när jag fick den men det är absolut inget problem längre. Håller den helt normalt och blir inga feltryckningar alls, varken när jag ligger ner och använder den eller vanligt. Vet inte hur vissa håller sina mobiler, men jag har inga problem med den så alls. Den verkar också smart efter jag testat den lite och reagerar inte om man kommer dragande med fingret på kanten av skärmen och drar fingret mot mitten då man skriver meddelande e.x, då känner den av att det är ett "ej menat tryck" och inget händer.
Click to expand...