Är det ngt fel på min autofokus? extremt j-vla seg

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av TigerSoul, 15 december 2015.

1. TigerSoul

TigerSoul Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    234

MINA ENHETER

Ah då förstår jag :P

Så pass, det brukar vara jävligt svårt att få lämna tillbaka dem. Jag menar 6P lådan går ju inte ens att stänga så den ser oöppnad ut igen :P

2. AsifKader

AsifKader Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Jo precis, när vi öppnade lådan så hade killen inte tålamod att sitta o pilla på pappret som satt runt lådan utan slet sönder den, han var tydligen också sugen på 6p i silver. Kan ju vara därför jag fick 14 dagars öppet köp,för annars så har de ju ej det på mobiltelefoner.

3. TigerSoul

Mottagna gillanden:
    234

MINA ENHETER

Bra att veta detta till ev framtida bravader :P

4. lebear

lebear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Hittills har jag fotat en hel del, och särskilt inomhus i med begränsat ljus, och det har funkat bra. Kommer dock att utsätta den för lite mer rigorösa tester framöver.

En tydlig begränsning är fokus på nära avstånd (5-15 cm). Det fick jag erfara när jag skulle skanna in streckkoder på böcker. Vet dock inte om andra mobilkameror är betydligt bättre på detta - autofokus på nära håll är ju ett klassiskt issue förknippat med de flesta kameror.

5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9.239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Testade en Nexus 6P på Elgiganten häromdagen och den hade märkbart seg autofokus även inne i upplysta butiken. Min Mate S är minst dubbelt så snabb mot vad den var sida vid sida.

6. TigerSoul

Mottagna gillanden:
    234

MINA ENHETER

That's what I'm saying men det verkar inte som att någon på jordens yta har noterat det innan jag skrev om det här. Det är väl inte hela världen kanske men nog fan drar det ned betyget på kameran! Det löjliga är att laserfokusen ska göra den snabbt men om man slår över till frontkameran utan laserfokus så är faktiskt fokus snabbare där.